ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

افشای اطلاعات اردوغان و ۵۰ میلیون شهروند ترکیه

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رسانه های ترکیه از  دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی اردوغان و نزدیک به 50 میلیون نفر از شهروندان ترکیه و انتشار آنها در فضای مجازی شده اند.




 یک بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات شخصی نزدیک به 50 میلیون نفر از شهروندان ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور به صورت آنلاین توسط یک گروه هکر منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشا تودی، در این بانک اطلاعاتی، 49 میلیون و 611 هزار و 709 سند موجود است که این اسناد در وبسایت یک گروه ایسلندی که اطلاعات فاش شده را منتشر می‌کند، انتشار یافته است.

هکر ها مدعی هستند که در اطلاعات افشا شده، داده‌هایی مانند نام، نام خانودگی، نام پدر و مادر، شماره کارت ملی، محل و تاریخ تولد، آدرس کامل و شهر محل سکونت درج شده است.

به نظر می رسد که این حمله سایبری با انگیزه سیاسی انجام گرفته است. هکرها در صفحه اول این بانک اطلاعاتی در وبسایت مذکور نوشته‌اند: چه کسی می توانست تصور کند که سوابق ایدوئولوژیک، پارتی‌بازی و افزایش افراط‌گری مذهبی در ترکیه باعث ایجاد یک سازمان فاسد و آسیب پذیر (دولت اردوغان) شود؟

هم چنین این هکرها در پیامی خطاب به شهروندان آمریکایی، از آنها خواستند که به دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی حزب جمهوری خواه رای ندهند زیرا وی حتی کمتر از ار دوغان درباره نحوه اداره کشور اطلاعات دارد.

این داده ها به صورت آنلاین در یک سرور اطلاعاتی در فنلاند موجود است. بر همین اساس منبعی که این اطلاعات از آن فاش شده است، هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد این اطلاعات از دفتر مدیریت عمومی ترکیه که با اطلاعات شخصی مردم سر و کار دارد، به دست آمده است.

در میان هکرهای افشا کننده این اطلاعات، گروه انانیمس نیز حضور دارد که تاکنون چندبار ترکیه را مورد هدف حملات سایبری خود قرار داده است.

در حمله اخیر آنها توانسته بودند به یک فایل اطلاعاتی با حجم 8 /17 گیگابایتی از اداره کل امنیت ترکیه دست یابند که آن را شامل "انواع مختلف اقدامات توهین آمیز دولت" در ماه‌های اخیر اعلام کردند.
۹۵/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">