ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نارضایتی وزارت خارجه عراق از سخنان اردوغان

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۸ ب.ظ
ترکیه آنلاین: وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) نارضایتی خود را نسبت به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در واشنگتن درباره عراق بیان شده بود، اعلام کرد.



به گزارش پایگاه خبری المعلومة، احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این وزارتخانه نسبت به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واشنگتن که عراق را در حال حاضر کشوری تقسیم شده، فروپاشیده و دارای نظامی غیرعادلانه معرفی کرده بود، اعتراض دارد.
وی افزود: نظام حکومتی عراق متکی بر دمکراسی متوازن و شامل همه مولفه های مردمی است که در آن آزادی تظاهرات و آزادی بیان تضمین شده و مردم قدرتمند آن با وحدت و یگپارچگی امروز توانسته است، شجاع ترین قهرمانی های خود در مبارزه با تروریسم را عملی سازد.
جمالی ادامه داد: جنگ با تروریسمی که امروز خاک ترکیه را نیز به صحنه عملیات جنایت های خود تبدیل کرده، نیاز به مشارکت و همکاری همگانی در مبارزه با تروریسم و ریشه کنی آن و پرهیز از مداخله در امور دیگر کشورها دارد.
عراق از 19 خرداد ماه سال گذشته (93) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.
بنا بر اظهارات تحلیلگران منطقه کشورهای ترکیه، آمریکا، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی از ایجاد کنندگان، حامیان و تجهزکنندگان گروه های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه هستند.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">