ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کاهش 23 درصدی واردات ایران از ترکیه

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ
ترکیه آنلاین: واردات کالا از ترکیه در سال گذشته با رسیدن به رقم ۳.۰۱۳ میلیارد دلار نسبت سال قبل کاهش ۲۳.۰۷ درصدی داشته است.



به گزارش خبرنگار ایسنا، چهارمین شریک وارداتی ایران در جهان بر اساس آمار گزارش مقدماتی تجارت کشور در سال ۱۳۹۴ علاوه بر کاهش ۲۳ درصدی ارزش دلاری واردات از این کشور نسبت به سال قبلش، سهم ۷.۲۶ درصدی از کل واردات ایران را به لحاظ ارزش دلاری از جهان داشته است که به لحاظ وزنی نیز واردات از همین کشور با ۲.۶ میلیون تن که نسبت به سال قبل ۲۷.۰۳ درصد کاهش داشته است، ۷.۴۲ درصد از حجم وزنی کل واردات کشور را به خود اختصاص داده است.

بنا بر جزئیات آمار واردات در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۴، تجار ایرانی ۳۹۹۸ گروه کالایی را از ترکیه وارد کردند که ۱۰ قلم عمده آن ۲۵.۲ درصد از کل واردات از ترکیه را تشکیل می دهند.

بر اساس این آمار ۱۰ قلم عمده کالای وارداتی از ترکیه شامل موز سبز تازه یا خشک کرده، سایر به صورت دانه بجز گندم دامی، سوپر فسفاتک‌ها، سیگار حاوی توتون، تخته های فیبری از چوب یا سایر مواد چوبی، کاغذ مقوا، سایر مکمل های دارویی برای خرده فروشی که تولید داخلی مشابه ندارند، لوبیای سویا به جز دانه حتی به صورت خرد شده و فسفات کلسیم طبیعی، فسفات آلومینوکلسیک طبیعی وگل سفید فسفاته آسیاب شده است.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">