ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رجب طیب اردوغان راه اندازی نسل جدید خدمـات مخابراتی موسـوم بـه «4.5G » در ترکیه را شبیه بزرگراه پنج بانده دانست.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری دولتی ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن به سر می‌برد از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم راه‌اندازی نسل جدید خدمـات مخابراتی موسـوم بـه «4.5G »  شرکت کرد.

وی در این زمینه اظهار داشت: "اگر این سیستم را به بزرگراه تشبیه کنیم، با این پروژه شهروندان ما به جای خیابان تک بانده به راحتی وارد بزرگراه پنج بانده خواهند شد".

بینالی یلدریم وزیر ارتباطات و حمل و نقل ترکیه این مراسم خطاب به آقای رئیس جمهور گفت: "اولین مکالمه تصویری با خدمات مخابراتی نسل جدید 4.5G را با شما انجام می‌دهیم. امیدوارم مایه خیر و برکت برای کشور‌ و ملت‌ ما باشد".

اردوغان نیز از تلاش‌های بینالی یلدیریم برای فراهم کردن این فناوری جدید برای مردم قدردانی کرد.

او با بیان اینکه، تحقیق کلید توسعه کشور است، تاکید کرد: "قدر اقداماتی که در جهت تولید ملی و کشور‌مان انجام می‌شود را می‌دانیم و از آنها حمایت می‌کنیم. امیدوارم راه‌اندازی این پروژه برای ملت عزیز و کشور‌مان مبارک باشد. در ضمن راه‌اندازی این خدمات مشروط به اینکه در استفاده از تولیدات ملی به کار برده شود مهم می‌دانم".

گفتنی است که ارائه سرعت 100 مگابیت در ثانیه و استفاده از پروتکل های ارتباطی ساده تر از جمله بهبودهایی بوده که در 4.5G صورت گرفته است.

ترکیه پیش از این دارای فناوری 3G بود که با گذار به فناوری G 4.5 موسوم به IMT Advanced که یک فناوری بین 3 G و 5 G است، سرعت دانلود اینترنتی در تلفن همراه 10 برابر افزایش یافت و پنهای باند اپراتورهای تلفن همراه از 183 مگاهرتس به 573 مگاهرتس افزایش یافت.

پایان پیام/


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">