ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نخست وزیر ترکیه تمدن پاریس را تحقیر کرد

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴ ب.ظ
نخست وزیر ترکیه در سخنرانی امروز خود در جمع مردم دیاربکر ترکیه، تمدن شهر پاریس را تحقیر کرد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد داود اوغلو در سخنرانی خود در شهر دیاربکر ترکیه گفت: عده ای پاریس پایتخت فرانسه را به شهر دیاربکر تشبیه می کنند، اما زمانی که پاریس یک روستا بود دیاربکر مهد تمدن ها محسوب می شد.

داوداوغلو افزود: ما به تمدن و فرهنگ خود افتخار می کنیم. در دیاربکر آثاری از تاریخ اموی ها، عباسی ها و عثمانی ها وجود دارد. ترکیه متعلق به هفتاد و هشت میلیون شهروند آن است. دولت دست خود را دوستانه به طرف همه مردم دراز می کند. تروریست ها از طرح آشتی با هدف خرابکاری و ایجاد وحشت و ترساندن مردم سوء استفاده کردند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی طرف ها همچنان به دنبال تجزیه این کشور هستند. عده ای پاریس پایتخت فرانسه را به شهر دیاربکر تشبیه می کنند، اما زمانی که پاریس یک روستا بود دیاربکر مهد تمدن ها محسوب می شد.

دیاربکر پل ارتباطی بین طیف های مختلف ملت ترکیه است و می توان آن را به شهر قدس در فلسطین تشبیه کرد. ما طرح های بزرگی برای توسعه شهر دیاربکر در نظر داریم.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">