ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه انلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه در مقابل منتقدانش در واشنگتن با اعتراضات پر سروصدایی روبرو شد.



به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این اعتراضات هنگامی رخ داد که وی از سخت گیری اش در مورد رسانه دفاع کرده و غرب را متهم ساخت که چشم خود را به روی خشونتهای کردها بسته است .
هنگامی که رهبر ترکیه قبل از اجلاس سران در مورد امنیت هسته ای وارد پایتخت امریکا شد ، خبرهایی در مورد یک حمله بمب گذاری دیگر این بار علیه پلیس در جنوب شرقی کشور جایی که نیروهایش در حال نبرد با شبه نظامیان کرد هستند، انتشار یافت .
با چنین پس زمینه ای ، محافظانش با گروهی از معترضان روبرو شدند که پارچه نوشته هایی از گروه واحدهای دفاعی خلق یک گروه کرد مستقر در سوریه در دست داشتند و شعار می دادند.
آنکارا این گروه را یک گروه وابسته به حزب کارگران کرد ( پ .ک .ک ) جنبش جدایی خواه اصلی می داند و آن را یک تهدید تروریستی معرفی کرده است . اما امریکا چریک های واحدهای دفاعی خلق را متحدان کلیدی خود در مبارزه علیه داعش می داند.
پیش از ورود اردوغان به موسسه بروکینگز ، مقامات امنیتی ترکیه با جمعیت تظاهر کننده درگیر شده و هردو طرف به توهین علیه یکدیگر و زد و خورد توسل جستند تا این که پلیس محلی واشنگتن دی سی موفق شد آنها را از هم جداکند.
محافظان امنیتی اردوغان همچنین با مطبوعات درگیر شدند. یکی از آنها لگدی به سینه یک گزارشگر امریکایی زد و سعی در اذیت و آزار گزارشگر مخالف ترک داشت و یک محافظ دیگر اندیشمند زن سیاست خارجی را 'فاحشه' خواند.
ماموران امنیتی ترک سعی کردند مانع از ورود دو روزنامه نگار این کشور به موسسه جلوگیری کنند که یکی از آنها خبرنگار روزنامه زمان بود که توسط دولت توقیف شد.
اما کارکنان بروکینگز مانع از بیرون راندن این روزنامه نگاران شدند که برای پوشش این مراسم دعوت شده بودند ولی این ممانعت با صحنه های تنش آمیزی همراه بود.
در همین حال ، در خارج از موسسه تظاهر کنندگان کرد علیه اردوغان سردادند.

ccb4bf1cd4c537de9429b2e00f5c955d.jpg

borkingsaldri.jpg



emreusluu.jpg

havuz-004.jpg

adem-003.jpg




۹۵/۰۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">