ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اردوغان: تاب تحمل تجزیه سوریه را نداریم

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ب.ظ
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تجزیه سوریه را غیر قابل تحمل دانست و اظهار داشت اجازه اقدام سپردن شمال سوریه به یک سازمان تروریستی هرگزمورد بحث نیست.




به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری دولتی ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن به آمریکا سفر کرده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی س ان ان (CNN) با تاکید بر اینکه تحملی برای تجزیه سوریه ندارند اظهار داشت: "موضوع اجازه اقدام سپردن شمال سوریه به یک گروه ترویستی هرگز قابل بحث نبوده و چنین اشتباهی هرگز بخشیدنی نخواهد بود. تصمیمی ما در این زمینه جدی است. مردم سوریه باید سرنوشت خود را با اراده خود تعیین کنند. ما باید به عنوان یک جنبش دموکراتیک و کشورهای که به دموکراسی عقیده داریم زمینه های حل بحران این کشور را فراهم کنیم".


اردوغان چهارشنبه شب در واشنگتن در مصاحبه اختصاصی با کریستین امانپورخبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به دو حمله تروریستی داعش در 22 مارس در فرودگاه بین المللی زوانتم و به دنبال آن یک انفجار دیگر در واگنی در ایستگاه ملابک مترو بروکسل پایتخت بلژیک که 35 کشته و بیش از صد نفر زخمی بر جای گذاشته است، خاطرنشان کرد ترکیه، ابراهیم البکراوی یکی از عاملین حمله تروریستی بروکسل را که در 11 ژوئن 2015 او را در استان غازی عینتاب به ظن عضویت در داعش بازداشت و از این کشور اخراج کرده و این موضوع را 14 ژوئیه همان سال به کشورهای بلژیک و هولند اطلاع داده بود.

او در پاسخ به سوالی در باره دیدار وی با رهبران جامعه یهودی در واشنگتن گفت که گاهی اوقات با رهبران مذهبی یهودی ملاقات کرده است. او افزود: بیبینید، من یکی از رهبران سیاسی هستم که یهودی ستیزی را به عنوان یک جنایت علیه بشریت اعلام کرده ام، اما در عین حال انتظار داریم اسلام هراسی نیز به عنوان جنایت بشری اعلام شود.

اردوغان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا روابط ترکیه با ایالات متحده آمریکا و باراک اوباما دچار وقفه شده یاخیر؟ تاکید کرد: "ایجاد فتنه و سردرگمی مبنی بر اینکه چنین چیزی در روابط ترکیه و آمریکا وجود دارد، به هیچ وجه معنایی ندارد. ما فرصتی به کسانی که سعی در برهم زدن آن هستند را نداده و به عنوان یک رهبر باور دارم که آمریکا نیز این فرصت را به آنها نخواهد داد. قطعا در حال حاضر از طریق شبکه تلویزیونی شما نیز به این نوع اطلاعات نادرست اعتبار نکرده و اجازه هم نمی دهیم".

او با اشاره به گروه های تروریستی پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش تصریح کرد نباید میان گروه های تروریستی تمایزی قائل شویم چون تروریسم خوب و بد ندارد. همه آنها بد هستند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان این مطلب که "روسیه با زمینه سازی تروریسم دولتی توسط اسد ظالم در یک تنگنا افتاد" اظهار داشت: " آقای پوتین پیش از این نگاه متفاوتی داشت. اما متاسفانه در حال حاضر اعتراف کرده که ایده وی در تنگنا قرار گرفته است. تاریخ حمایت وی از اسد ظالم که باعث کشته شدن 500 هزار نفر شده است را نخواهد بخشید. تاریخ عملکرد مثبت و منفی انسان هارا به ثبت می رساند و با آن یاد خواهند شد. اینجا هم همین موضوع مطرح است".

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۱۳

نظرات  (۱)

عشقم عشقم عشقمی اردوغان بزرگ 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">