ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس امنیت هسته ای به واشنگتن سفر کرده است، شب گذشته با کریستن امانپور (خبرنگار ایرانی الاصل شبکه سی ان ان) گفتگوی تلویزیونی انجام داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان بار دیگر تاکید کرد که کشورهای اروپایی در برخورد با تروریسم کوتاهی کرده اند و مقصرند.



بر اساس این گزارش، اردوغان چهارشنبه شب در واشنگتن در مصاحبه اختصاصی با کریستین امانپور به این نکته اشاره کرد که کشورهای اروپایی همچون هلند و بلژیک در فهم و درک «جهادگران» عاجز مانده اند.
امانپور در این مصاحبه اختصاصی از وی پرسید: کشورهایی همچون هلند می گویند که دولت ترکیه در مورد تمایلات و انگیزه های جهادگرانه در مورد بمبگذاری اخیر در بروکسل هشدار نداده است.
اردوغان در پاسخ گفت: البته که کشورهایی مانند هلند و بلژیک در ابتدا باید بدانند که تمایلات جهادگرایانه به چه معنی است.
سی.ان.ان گزارش داد، رئیس جمهوری ترکیه در این مصاحبه اختصاصی دولت بلژیک را به نادیده گرفتن هشدار آنکارا در مورد «ابراهیم البکراوی» که آنکارا وی را از کشور اخراج کرده بود، متهم کرد.
این شبکه تلویزیونی افزود: اردوغان در این مصاحبه از این که کشورهای جهان در اشاعه و گسترش گروه تکفیری – تروریستی داعش مبارزه کافی انجام نمی دهند، انتقاد کرد.

اردوغان به سی.ان.ان گفت: نگاهی بیاندازید که از چند کشور در میان داعش حضور دارند، شبه نظامیان خارجی (تروریست ها) از تمامی دنیا به آنها ملحق می شوند، و نزدیک به 98کشور جهان در تشکیل داعش نقش دارند.
رئیس جمهوری ترکیه افزود: بسیار جالب است که به طور مشترک با تمامی این شبه نظامیان خارجی (تروریست ها) که داعش را به وجود می آورند، می جنگیم!



اردوغان مدعی شد که ترکیه در مبارزه با تروریسم و داعش پایبند بود و چنین اراده ای نیز از طرف کشورهای غربی انتظار می رود.
به گزارش ایرنا؛ «کوئن جنز» وزیر دادگستری بلژیک چهارشنبه گذشته برابر با چهارم فروردین ماه اعلام کرده بود، یکی از عاملان انتحاری حملات بروکسل که مقامات ترکیه از بازگردانده شدن وی به بلژیِک سخن گفته اند به هلند بازگردانده شده بود، نه بلژیک.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه یک روز پس از حملات تروریستی بروکسل در یک نشست خبری گفته بود که یکی از مهاجمان بروکسل فردی بود که ترکیه ماه ژوئن 2015 او را در استان 'غازی آنتپ' در جنوب ترکیه بازداشت و از این کشور اخراج کرد و این موضوع را 14 ژوئیه 2015 به سفارت بلژیک در آنکارا اطلاع داده بود ولی بلژیک به هشدار ترکیه توجهی نکرد و وی را آزاد کرد.
در بمب گذاری های سه شنبه گذشته (سوم فرودین ماه) در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل 35 نفر کشته و 300 نفر مجروح شدند.





پایان پیام/

نظرات  (۳)

بر پدر مادر اردوغان تروریست کثیف لعنت. بر این زنیکه عوضی هم لعنت
احسنت بر ادب و فهم آقای کمال.....
احسنت بر ادب و فهم آقای مجید .....

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">