ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: دولت استرالیا هشدار مسافرتی برای شهروندان خود که قصد دارند به استانبول و آنکارا در ترکیه سفر کنند، صادر کرد.


به گزارش ایرنا، این هشدار سفر به ترکیه در حالی صادر شده که کمتر از یک ماه به روز 'آنزاک' در استرالیا باقی مانده است.
وزارت امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه به شهروندان این کشور توصیه کرد پس از حملات انتحاری اخیر در دو شهر استانبول و آنکارا در ترکیه، ضرورت سفر خود به این شهرها را مورد بازنگری مجدد قرار دهند.
'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این تصمیم را به آسانی اتخاذ نکرده است.
براساس گزارش شبکه خبری 'ای.بی.سی'، وی گفت: توصیه مسافرتی برای ترکیه، شبیه همه توصیه های مسافرتی، طبق بررسی دقیق و بهترین ارزیابی های انجام شده و در خصوص وضعیت امنیتی که استرالیایی ها در ترکیه تجربه می کنند، اتخاذ شده است.
وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرد زمان حرکت شهروندان استرالیایی که برای حضور در مراسم روز آنزاک به ترکیه سفر می کنند، در استانبول و آنکارا باید به پایین ترین حد ممکن برسد.
وی گفت که دولت از هیچ گونه تهدید مشخصی برای خدمات روز آنزاک در شبه جزیره گالیپولی و یا هرگونه تهدید دیگری علیه منافع استرالیا در این کشور آگاه نیست.
در این بیانیه از شهروندان استرالیایی که با هدف شرکت در مراسم روز آنزاک به ترکیه سفر می کنند، خواسته شده است به طور کلی در همه نقاط ترکیه از جمله در منطقه گالیپولی هوشیار باشند.
دولت استرالیا همچنین اعلام کرد که همکاری های نزدیکی با مقامات نیوزیلند و ترکیه انجام می دهد تا نسبت به امنیت حضور در این مراسم اطمینان کسب کند.
'آنزاک' اختصار عبارت ارتش مشترک استرالیا و نیوزیلند است که در جنگ جهانی اول به عنوان نیروهای حامی انگلستان و در دسته متفقین شرکت کردند.
روز آنزاک که با 25 آوریل (6 اردیبهشت) مصادف است، در ابتدا به یادبود کشته شدگان استرالیا و نیوزیلند در نبرد گالیپولی ترکیه که در سال 1915 اتفاق افتاد گرامی داشته می شد اما در حال حاضر از آن برای قدردانی از کلیه عملیات و خدمات ارتش این دو کشور استفاده می شود.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">