ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رسانه های ترکیه با کد فوری از وقوع انفجاری در نزدیکی پایانه شهر کردنشین دیاربکر ترکیه خبر دادند. چندین دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده است.



به گزارش ایرنا، شبکه خبر سی.ان.ان. ترک گزارش داد که گفته می شود این انفجار هنگام عبور یک خودروی نظامی از منطقه ای در نزدیکی ترمینال اتوبوس رانی این شهر رخ داده است.

سی.ان.ان.ترک افزود: گفته می شود عوامل پ.ک.ک با جاسازی مواد منفجره در مسیر عبور این خودروی نظامی، از طریق کنترل از راه دور آن را منفجر کرده اند.
براساس گزارش های اولیه در این انفجار دست کم 7 پلیس کشته و 23 نفر زخمی شدند.

خبرنگار این شبکه از محل حادثه گزارش داد که احتمال افزایش شمار زخمی ها وجود دارد. او گفت: منطقه ای که انفجار رخ داده از جمله مناطقی است که به رغم درگیری های گسترده بین نیروهای امنیتی و گروههای مسلح، تاکنون شاهد حملات تروریستی و درگیری نبوده است.
بنابر این گزارش ، عموما سرویس پلیس به خاطر ملاحظات امنیتی همواره در میان اسکورت دو دستگاه خودروی زرهی پلیس حرکت می کنند ولی روشن نیست که در این حادثه سرویس پلیس اسکورت می شد یا نه.

این حادثه در حالی رخ می دهد که عملیات گسترده نیروهای مسلح ترکیه در مناطق کردنشین همچنان ادامه دارد و قرار است احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه فردا از منطقه سور از توابع دیاربکر بازدید کند.

این منطقه بعداز درگیری های گسترده و ماه ها مدیریت تحت حالت فوق العاده، از عناصر مسلح پاکسازی شده ولی بخش مهمی از شهر تخریب شده است.

دولت آنکارا با طرح ضربتی ضمن ملی کردن بخش های مهمی از این شهر که گفته شده مطابق طرح تصویبی سال 2012 شهرداری دیاربکر بوده است، می خواهد ساختار شهر سور را به کلی بازسازی کند.




پایان پیام/


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">