ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

هشدار آمریکا درباره سفر به ترکیه

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۷ ب.ظ
 در پی افزایش تهدیدات امنیتی در ترکیه، آمریکا اعلام کرد به خانواده‌های دیپلمات‌ها و نیروهای مستقر خود در این کشور دستور داده تا از مناطق جنوب شرقی ترکیه خارج شوند.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از اسکای نیوز، آمریکا خواستار خروج خانواده‌ها و وابستگان نیروهای آمریکایی مستقر در ترکیه از استانهای ازمیر، آدانا و موغلا شده است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا اعلام کرد: این تصمیم دائمی نبوده ولی برای رفع خطرات احتمالی برای خانواده‌ها و وابستگان نیروهای نظامی مستقر در ترکیه اتخاذ شده است.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده است که از سفر به مناطق جنوب شرقی ترکیه بپرهیزند.

هم چنین پیتر کوک سخنگوی پنتاگون گفت: تصمیم برای خروج خانواده های نظامیان آمریکایی در راستای اتخاذ احتیاط های لازم و پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه احتمالی گرفته شده است. در حال حاضر هیچ تهدید مشخصی وجود ندارد و علت این تصمیم، مشاهدات کلی دولت آمریکا در منطقه است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، این هفته به آمریکا سفر می کند تا در اجلاس امنیت هسته‌ای به میزبانی باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور شرکت کند.

حدود پنج هزار نیروی نظامی آمریکا و وابستگان آنها در پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر جنوبی آدانا مستقر هستند. آمریکا از این پایگاه برای انجام عملیات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

ترکیه یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا است و پایگاه هوایی خود را برای حمله به مواضع این تروریست‌ها در عراق و سوریه در اختیار جنگنده های این ائتلاف قرار داده است.

پایان پیام/
۹۵/۰۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">