ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نخست وزیر ترکیه مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کرد

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ب.ظ
ترکیه آنلاین: احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه از مردم کشورش خواست برای بهبود روحیه فردی و اجتماعی ٬ بیش از گذشته به کوچه ها و خیابان ها بیایند و طرح های ایجاد رعب و وحشت در جامعه را خنثی کنند .



به گزارش ایرنا، حملات تروریستی پی در پی در شهرهای آنکارا و استانبول در ماه های اخیر و کشته و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان و هشدارهای امنیتی در خصوص اینکه مردم از مراکز شلوغ دور باشند، یک نوع حالت ترس در مردم ترکیه ایجاد کرده و اوضاع به گونه ای شده است که مردم تمایلی برای حضور در کوچه و بازار و مراکز خرید و فروش و تفریحی خودداری می کنند.
بی میلی مردم برای حضور عادی در کوچه و بازار ٬ موجب رکود جدی در مراکز کسب و کار شده و ادامه این وضع برای اقتصاد و جامعه ترکیه ٬ زیانبار توصیف شده است.
این وضعیت و نگرانی و رو به رکود بودن فعالیت های اقتصادی و تجاری ٬ نخست وزیر ترکیه را بر آن داشت تا با ' فراخوان سلام علیکم 'مردم را به شکستن رعب ناشی از احتمال وقوع حملات تروریستی و مقابله با محافلی که به گفته او بر علیه ترکیه کار می کنند، دعوت کند.
احمد داوداوغلو در گفت و گوی هفتگی خود در جمع نمایندگان حزب حاکم «آک» در مجلس ترکیه٬ مردم را به حضور پرنشاط در کوچه و بازار دعوت کرد و گفت بدون قائل شدن هر گونه تبعیضی بین کرد و ترک و سنی و علوی ٬ همه به همدیگر سلام کنند و در کوچه و بازار باشند.
وی افزود : ترور٬ روی خونین خود را در یک ماه گذشته در جغرافیاهای متفاوتی نشان داد و در آنکارا، استانبول، بلژیک، بغداد و لاهور خون انسانهای بی گناه ریخته شد و اینگونه است که می بینیم شبکه های تروریستی در اجرای عملیات خونین خود ٬ مرز جغرافیایی، دینی و مذهبی و قومی خاصی نمی شناسند٬ اسم و هویت این سازمان های تروریستی متفاوت است ولی از کانون های مشخصی به انجام حملات تروریستی سوق داده می شوند.
نخست وزیر ترکیه در ادامه گفت که به رغم دشواری های تحمیلی، دولت این کشور از قدرت لازم برای حل معضلات و مشکلات خود در داخل و خارج برخوردار است ولی کسانی که منتظراند ترکیه را با ترور و برخی بحث های حقوقی به زانو در آورند، اتنظاری بیهوده دارند٬ ترکیه از مسیر دموکراسی منحرف نخواهد شد.
ترکیه طی شش ماه اخیر ٬ به طور بی سابقه ای شاهد حملات انتحاری در شهرهای آنکارا و استانبول بوده است.
تنها در پنج ماه گذشته ٬ سه حمله انتحاری بزرگ در آنکارا رخ داد.
مخالفان دولت آنکارا ٬ حوادث اخیر و از سرگیری درگیری های خونین بین نیروهای امنیتی و پ.ک.ک در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه را نتیجه طبیعی سیاست های اشتباه دولت آنکارا در داخل و خارج می دانند.
در مقابل محافل دولتی نیز مدعی هستند این حملات بخشی از طرح های توطئه برای سرنگونی و کنار زدن حزب حاکم در ترکیه است.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">