ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


رئیس‌جمهوری ترکیه در موضعی که نشان دهنده تنها شدن این کشور در قبال بحران سوریه است، می‌گوید حتی اگر ترکیه تنها هم بماند، موضعش در قبال سوریه را تغییر نمی‌دهد.


به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز شنبه در شورای بین‌المللی تجار ترکیه بار دیگر بر موضع جنجال‌برانگیز این کشور در قبال بحران سوریه پافشاری کرد.

رئیس جمهور ترکیه که کشورش متهم است عبور تروریست‌ها از جمله عناصر داعش به سوریه را تسهیل می‌کند و اخیرا «عبدالله دوم» شاه اردن نیز گفته که ترکیه تروریست‌ها را به اروپا اعزام می‌کند (+)، امروز گفت: موضع ما در قبال [بحران] سوریه تغییر نمی‌کند حتی اگر خودمان تنها [در این موضع] بمانیم.

اردوغان تصریح کرد: در سوریه یک حاکم ظالم است که بیش از 500 هزار نفر از مردم کشورش را به قتل رسانده و به بهانه حضور داعش، برخی طرف‌ها به دنبال اهداف خاص خود هستند.

وی افزود: برخی از شخصیت‌های آکادمیک از سازمانهای تروریستی حمایت می‌کنند. برخی نیز مقابل پرونده ورود ترکیه به اتحادیه اروپا مانع‌تراشی می‌کنند و برخی از دیپلمات‌های خارجی نیز از حدود دیپلماتیک عبور کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه به موفقیت‌های بازرگانان ترک در زمینه‌های بین‌المللی و جهانی اشاره کرد و گفت که تجار ترکیه با وجود تمامی اختلافات فرهنگی، موفقیت‌ها و دستاوردهای متعددی در کشورهای اروپایی و غربی رقم زده‌اند.

اردوغان سپس بار دیگر به مسئله آوارگان اشاره کرد و گفت که کشورش، میزبان نزدیک به 3 میلیون آواره که اغلب سوری و عراقی هستند، است. ضمن اینکه میهمانان زیادی از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری یا افتتاح پروژه‌های اقتصادی به ترکیه می‌آیند.

وی افزود:  طی 13 سال گذشته، شمار بازرگانان ترکیه در کشورهای دیگر، افزایش یافته است و ما نیز به موفقیت‌ها و دستاوردهای بازرگانان ترک در سراسر جهان افتخار می‌کنیم. این تجار، سفرای ما در کشورهای مختلف هستند. ما مردمی هستیم که تاریخ و اجدادمان را فراموش نمی‌کنیم و از تاریخمان محافظت می‌کنیم حتی اگر به کشورهای دیگر نقل مکان کنیم.

اردوغان تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در ترکیه طی سال گذشته به 16 میلیارد دلار رسید. میزان درآمد هر شهروند ترکیه نیز به 10 هزار دلار رسید. ما در زمینه صنایع خودروسازی و لوازم خانگی رکوردهای زیادی زدیم و سطح رفاه در کشور نیز افزایش یافت.

 با وجود تمامی مشکلات جاری ما اهداف خود را دنبال خواهیم کرد و شکاف ایجاد شده در اقتصاد کشور را از طریق یافتن بازارهای جدید پر خواهیم کرد. اما هدف تروریسم در مناطق جنوبی کشور از بین بردن این رفاه و پروژه های توسعه و سرمایه‌گذاری است.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">