ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه جهت شرکت در نشست امنیت هسته‌ای و انجام دیدارهای دو و چند جانبه با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس صبح امروز به همراه هیات وزیران ترکیه، وارد پایگاه هوایی «اندروز» واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا شد.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری دولتی ترکیه مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه و سردار قلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن به همراه جمعی از مسئولان جهت استقبال از اردوغان در محل مذکور حضور یافتند.

رئیس جمهور ترکیه پس از ورود به واشنگتن راهی هتل «سن رگیس»، محل اقامتش شد که در آنجا نیز با استقبال شماری از شهروندان ترکیه‌ای مقیم آمریکا مواجه شد. این شهروندان با بدست داشتن پلاکاردهایی مانند، «رهبر معتمد خوش آمدی»، «مرد ملت»، «متشکریم که از پناهجویان سوری مراقبت می‌کنیم» و با بازکردن پرچم سرخ و سفید ترکیه نسبت به اردوغان ابراز محبت کردند.

اردوغان طی اظهاراتی به خبرنگاران حاضر در مقابل این هتل، با اشاره به آغاز برنامه‌‌اش در آمریکا و با شرکت در نشست امنیت هسته‌ای اعلام کرد که در چارچوب این سفر، مرکز فرهنگ و تمدن ترک - آمریکایی را افتتاح خواهند کرد. وی همچنین از محبت مردم حاضر در آن محل ابراز خرسندی کرد.

امینه اردوغان همسر رئیس جمهور، برات آل‌بایراق وزیر انرژی و منابع طبیعی، سما رمضان‌اوغلو وزیر خانواده و سیاست‌ اجتماعی، عاکف چاغتای قلیچ وزیر جوانان و ورزش و مصطفی الیتاش وزیر اقتصادی ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می کنند.

نشست امنیت هسته‌ای در خلال روزهای 31 تا 1 آوریل در پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد.

پایان پیام/
۹۵/۰۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">