ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: احمد داوود اوغلو در سخنانی با حمله شدید لفظی به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه آنها را وحشی خطاب کرد.



به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه که در جلسه حزب عدالت و توسعه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با انتقاد از سیاست کشورهای اروپایی در قبال سوریه گفت: تغییر جدی سیاست های اروپا در قبال سوریه یک اصل ضروری است. از این جا به تمام سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی که باعث شده اند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه قدرت بگیرد پیامی دارم؛ امروز اگر دوستان اروپاییمان در مبارزه با ترور با ترکیه همکاری نکنند فردا PKK/PYD و داعشی که اکنون دشمن شده است متحد شده و به ترکیه و تمام اروپا حمله خواهند کرد.

PYD و YPG (حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه) پادزهر داعش نیستند. PYD نیز به مانند داعش یک گروه تروریستی وحشی است و بیشترین خیانت را نیز به برادران کردمان می کند. امنیت اروپا از ترکیه آغاز می شود.  برای تامین امنیت ترکیه باید در شمال سوریه منطقه حائل امنیتی به وجود آید.

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از حزب دموکراتیک خلق ها و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد: برادر دمیرتاش، از کوه قندیل حزب جمهوری خواه خلق را دعوت به همکاری کرده است. درست 1 روز قبل از بمبگذاری آنکارا 10 جریان چپ مارکسیستی در کوه قندیل با پ.ک.ک ائتلاف کرده و پیمان همکاری امضا می کنند. اکنون نیز در تلاش برای کشاندن حزب جمهوری خواه خلق به درون این ائتلاف هستند. اگر حزب جمهوری خواه خلق در روزهای پیش رو لایحه لغو مصونیت های قضایی را رد کند؛ تنها پشت پرده این مسئله ائتلاف پنهانی
HDP-CHP وجود داشته و هیچ چیز دیگری نمی تواند این مسئله را توجیه کند که حزب جمهوری خواه خلق شروع به حمایت از ترور کرده است.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">