ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بحران گردشگری ترکیه با انفجارهای اخیر و کاهش شدید حضور گردشگران ایران، وارد مرحله تازه‌ای شد و تورهای گردشگری داخلی نیز که با انصراف وسیع توریست‌ها مواجه شده‌اند، قیمت برخی تورهای یک هفته‌ای نوروزی به مقاصدی در ترکیه را به کمتر از یک میلیون تومان کاهش داده‌اند تا بدین ترتیب با وسوسه سفر ارزان، ایرانی‌ها را به این سفر پرخطر راهی کنند.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه تهدیدات امنیتی جدی در ترکیه جدی گرفته نشد و برخی تورهای داخلی بیش از واقعیت فضای ترکیه را امن جلوه دادند، گروهی از مسافران مقصد سفر نوروزی‌شان را ترکیه در نظر گرفتند که متأسفانه به زخمی شدن دو شهروند و کشته شدن یکی دیگر از شهروندان ایرانی در قلب استانبول منجر شد.

«تابناک» پس از حمله انتحاری دوم در آنکارا و در روزهای پیش از وقوع حادثه در خیابان استقلال استانبول، در گزارشی  با تیتر «هیچ نقطه از ترکیه امن نیست؛ این نوروز خطر نکنید» با بررسی گزینه‌های تروریست‌ها و همچنین با توجه به هشدارهای تازه نهادهای دیپلماتیک آمریکا به شهروندانشان و تحرکات دستگاه‌های امنیتی در منطقه، به شهروندان کشورمان توصیه کرده بود که این ایام نوروز از سفر به ترکیه صرف نظر کنند.


تورهای یک هفته‌ای ترکیه به زیر یک میلیون تومان رسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد، شمار توریست‌های ایرانی که برای سفر نوروزی، مقصدشان را در میان کشورهای همسایه، ترکیه انتخاب کردند به مراتب کاهش یافت و پس از انفجار در استانبول و پیگیرد امنیتی برای یافتن عاملان حملات بعدی ـ که توسط داعش برنامه‌ریزی شده ـ گروهی از ایرانی‌هایی که برای نوروز تور رزرو کرده بودند، در تصمیمی عاقلانه با پرداخت خسارت قید سفر به ترکیه در این مقطع زمانی را زدند.

همین وضعیت بحرانی باعث شده تا برخی خدمات‌دهندگان ایرانی تورهای ترکیه، رقم تورهای لحظه آخری سفر یک هفته‌ای به ترکیه را به کمتر از یک میلیون تومان کاهش دهند تا بدین ترتیب، گروهی از شهروندان ایران به واسطه کاهش هزینه سفر، ریسک مسافرت به ترکیه را به جان بخرند و هتل‌های خالی ترکیه را پرکنند؛ اقدامی بسیار خطرناک که کنترلش دشوار خواهد بود.

حاجی سلیمان، رئیس اتحادیه هتلداران یک روز قبل از وقوع حمله تروریستی اخیر در استانبول گفت: با احتساب خسارات پیشی بینی شده از بازار اروپا، ما اکنون باید خسارت درآمدهای بالقوه مان را بازنگری کنیم. شمار گردشگران اروپایی در سال 2016 میلادی تقریبا به نصف کاهش پیدا می کند و پیش بینی می شود، شمار گردشگران ایرانی در نوروز از حدود 45 هزار تن در سال گذشته به 30 هزار کاهش یابد.

باید دید، در این شرایط اقدام عملی برای هشدارهای امنیتی کافی به شهروندان ایرانی درباره شرایط امنیتی ترکیه داده می‌شود یا سرویس دهندگان داخلی تورهای ترکیه، همچنان با ارزان کردن قیمت‌ها، صندلی‌های خالی هواپیماهای به مقصد ترکیه و تخت‌های خالی هتل‌های این همسایه را در این مقطع بحرانی پر می‌کنند؟!

«تابناک» هشدار می‎‌دهد، بنا بر گزارش‌های نهادهای امنیتی ترکیه و هشدارهای سفارتخانه‌های کشورهای خارجی به ویژه سفارتخانه آمریکا در ترکیه به شهروندانشان در این کشور، احتمال وقوع حملات مشابه در ادامه تعطیلات نوروزی بسیار بالاست و با توجه به آنکه داعش به دنبال حملاتی به تلفات بالاست، مناطق توریستی گزینه‌های جدی‌ برای حملات مشابه محسوب می‌شوند.

پایان پیام/


۹۵/۰۱/۰۶

نظرات  (۱)

آخ جون میریم استانبول ... تشکر دوست گرامی 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">