سرانه مصرف سالانه گوشت در ایران و ترکیه
چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۱۷ ق.ظ
دبیر انجمن صنایع گوشتی اظهار داشت: طی 90 سال گذشته تغییر و تحولات متعددی در صنایع گوشتی ایران صورت گرفته است.
به گزارش ایلنا، مجید افلاکی در نشست خبری نمایشگاه بینالمللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته عنوان کرد: میزان مصرف سرانه گوشت در ایران برای هر نفر سالی 6 کیلو گرم است که این رقم در ترکیه 27 کیلو، اروپا 45 کیلو و آمریکا و کانادا 70 کیلو است و این یک نوع فقر غذایی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا شرکتهای گوشتی کشور کمتر از 12 واحد تولیدی بود، عنوان کرد: در دوره جنگ تحمیلی این تعداد به 26 شرکت رسید و اکنون 170 شرکت تولیدی انواع فرآوردههای پروتئینی در ایران در حال فعالیت هستند.
افلاکی ادامه داد: محصولات پروتئینی ایران از نظر کمیت و کیفیت در آسیا و شمال آفریقا رتبه یک را دارند.
وی با بیان اینکه تولید این محصولات پس از جنگ تحمیلی از حالت فرآوردههای سنتی خارج شده است، افزود: این محصولات علاوه بر سوسیس و کالباس، انواع ناگتها، همبرگرها و کوردنبلو و غیره را در سبد خود جای دادهاند.
دبیر انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال آینده گفت: تامین فرآوردههای گوشتی در ایران صرفا برای صادرات به کشورهای منطقه نیست بلکه برنامهریزی به صورتی است که بتوانیم مجموعهای از کشورها را تحتپوشش خود قرار دهیم.
به گفته وی، کمیت مناسب و کیفیت قابل قبول براساس استانداردهای جهانی همچنین قیمت و عرضه مناسب در کشور چهار عنصری است که برای توسعه صادرات محصولات پروتئینی در بازارهای جهانی مدنظر قرار داده شده است.
افلاکی تاکید کرد: در سال 91 رقم تولید انواع فرآوردههای گوشتی براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران 500 هزار تن بوده است اما مصرف سرانه داخلی کشور در مقابل این میزان تولید بسیار پایین بوده است.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه افزایش ظرفیت نسبی ما در تولید فرآوردههای گوشتی مدنظر قرار داده شده است.
افلاکی بیان کرد: اگر سرمایهگذاری مناسب در این زمینه صورت گیرد نه تنها تولیدات ما به یک میلیون تن خواهد رسید، بلکه به شرط ثبات تا پایان 5 سال برنامه توسعه ششم به 2 میلیون تن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فرآوردههای گوشتی 16/6 درصد از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: امکانات سرمایهگذاری پس از پایان تقریبی تحریمها خط جدیدی را در مقابل صنایع کشور بهخصوص بخش فرآوردههای گوشتی فراهم کرده است.
پوشش منطقه ای محصولات حلال
در ادامه این نشست، عضو انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران گفت: جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بینالمللی جهت کمک به بهروز شدن این صنعت در داخل کشور از اهداف نمایشگاه بینالمللی محصولات پروتئینی حلال است.
هرمز مهبد در نشست خبری نمایشگاه بینالمللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته عمدهترین دلیل برگزاری نمایشگاه MEAT EX در ایران را جمعیت 80 میلیونی آن دانست و گفت: در ایران تعداد گیاهخواران محدود و همچنین از قدیمیترین کشورهای منطقه است که در زمینه تولید محصولات پروتئینی بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد تشکلهای صنفی و کارخانجات تولیدی نسبت به سایر کشورهای همسایه در ایران وجود دارد و همچنین بیشترین میزان صادرات محصولات پروتئینی نیز نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه متعلق به ایران است.
مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو همچنین به کیفیت مطلوب محصولات تولیدشده اشاره کرد و گفت: ارتباط تجاری با اکثر کشورهای مسلمان از دلایل دیگر برگزاری این نمایشگاه در ایران است.
وی با بیان اینکه سه دسته نمایشگاه محلی، منطقهای و بینالمللی داریم، افزود: رویکرد ما درخصوص برگزاری این نمایشگاه منطقهای بوده و سعی داریم در آیندهای نزدیک آن را به سطح بینالمللی ارتقا دهیم.
مهبد با تاکید بر اینکه نمایشگاه MEAT EX تنها نمایشگاه تخصصی حلال در جهان است، تصریح کرد: این نمایشگاه دربرگیرنده هر دو بخش صنعت و محصولات پروتئینی بوده است.
وی تاکید کرد: در این نمایشگاه برنامههای B2B، سمینار، کارگاههای آموزشی و برنامههای اختصاصی ارتباط تولیدکنندگان با مصرفکنندگان را خواهیم داشت.
عضو انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران ادامه داد: در این نمایشگاه پرتال اختصاصی برای همتایابی تجاری وجود دارد.
وی به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بینالمللی برای کمک به بهروز شدن این صنعت در داخل کشور مدنظر است.
مهبد افزود: در بخش محصول نیز جذب حداکثر بازدیدکنندگان بینالمللی و مسلمان جهت کمک به صادرات محصولهای ایرانی مدنظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: ما نمیتوانیم تمام بازارها را که مسلماننشین هستند تحت پوشش قرار دهیم. اما کشورهای حاشیه خلیج فارس و CIS در برنامه ما قرار دارند.
گفتنی است؛ کلیه تولیدکنندگان، سازندگان انواع ماشینآلات مرتبط با صنعت، سازندگان انواع یخچال، ماشینهای حمل و سیستم حملونقل و انبارداری، سازندگان تجهیزات فروشگاههای پروتئینی و ارائهدهندگان صنعتی و فروشگاهی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
12 بهمن 94
به گزارش ایلنا، مجید افلاکی در نشست خبری نمایشگاه بینالمللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته عنوان کرد: میزان مصرف سرانه گوشت در ایران برای هر نفر سالی 6 کیلو گرم است که این رقم در ترکیه 27 کیلو، اروپا 45 کیلو و آمریکا و کانادا 70 کیلو است و این یک نوع فقر غذایی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در ابتدا شرکتهای گوشتی کشور کمتر از 12 واحد تولیدی بود، عنوان کرد: در دوره جنگ تحمیلی این تعداد به 26 شرکت رسید و اکنون 170 شرکت تولیدی انواع فرآوردههای پروتئینی در ایران در حال فعالیت هستند.
افلاکی ادامه داد: محصولات پروتئینی ایران از نظر کمیت و کیفیت در آسیا و شمال آفریقا رتبه یک را دارند.
وی با بیان اینکه تولید این محصولات پس از جنگ تحمیلی از حالت فرآوردههای سنتی خارج شده است، افزود: این محصولات علاوه بر سوسیس و کالباس، انواع ناگتها، همبرگرها و کوردنبلو و غیره را در سبد خود جای دادهاند.
دبیر انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سال آینده گفت: تامین فرآوردههای گوشتی در ایران صرفا برای صادرات به کشورهای منطقه نیست بلکه برنامهریزی به صورتی است که بتوانیم مجموعهای از کشورها را تحتپوشش خود قرار دهیم.
به گفته وی، کمیت مناسب و کیفیت قابل قبول براساس استانداردهای جهانی همچنین قیمت و عرضه مناسب در کشور چهار عنصری است که برای توسعه صادرات محصولات پروتئینی در بازارهای جهانی مدنظر قرار داده شده است.
افلاکی تاکید کرد: در سال 91 رقم تولید انواع فرآوردههای گوشتی براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران 500 هزار تن بوده است اما مصرف سرانه داخلی کشور در مقابل این میزان تولید بسیار پایین بوده است.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه افزایش ظرفیت نسبی ما در تولید فرآوردههای گوشتی مدنظر قرار داده شده است.
افلاکی بیان کرد: اگر سرمایهگذاری مناسب در این زمینه صورت گیرد نه تنها تولیدات ما به یک میلیون تن خواهد رسید، بلکه به شرط ثبات تا پایان 5 سال برنامه توسعه ششم به 2 میلیون تن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فرآوردههای گوشتی 16/6 درصد از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: امکانات سرمایهگذاری پس از پایان تقریبی تحریمها خط جدیدی را در مقابل صنایع کشور بهخصوص بخش فرآوردههای گوشتی فراهم کرده است.
پوشش منطقه ای محصولات حلال
در ادامه این نشست، عضو انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران گفت: جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بینالمللی جهت کمک به بهروز شدن این صنعت در داخل کشور از اهداف نمایشگاه بینالمللی محصولات پروتئینی حلال است.
هرمز مهبد در نشست خبری نمایشگاه بینالمللی و تخصصی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته عمدهترین دلیل برگزاری نمایشگاه MEAT EX در ایران را جمعیت 80 میلیونی آن دانست و گفت: در ایران تعداد گیاهخواران محدود و همچنین از قدیمیترین کشورهای منطقه است که در زمینه تولید محصولات پروتئینی بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین تعداد تشکلهای صنفی و کارخانجات تولیدی نسبت به سایر کشورهای همسایه در ایران وجود دارد و همچنین بیشترین میزان صادرات محصولات پروتئینی نیز نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه متعلق به ایران است.
مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو همچنین به کیفیت مطلوب محصولات تولیدشده اشاره کرد و گفت: ارتباط تجاری با اکثر کشورهای مسلمان از دلایل دیگر برگزاری این نمایشگاه در ایران است.
وی با بیان اینکه سه دسته نمایشگاه محلی، منطقهای و بینالمللی داریم، افزود: رویکرد ما درخصوص برگزاری این نمایشگاه منطقهای بوده و سعی داریم در آیندهای نزدیک آن را به سطح بینالمللی ارتقا دهیم.
مهبد با تاکید بر اینکه نمایشگاه MEAT EX تنها نمایشگاه تخصصی حلال در جهان است، تصریح کرد: این نمایشگاه دربرگیرنده هر دو بخش صنعت و محصولات پروتئینی بوده است.
وی تاکید کرد: در این نمایشگاه برنامههای B2B، سمینار، کارگاههای آموزشی و برنامههای اختصاصی ارتباط تولیدکنندگان با مصرفکنندگان را خواهیم داشت.
عضو انجمن صنایع فرآوردههای گوشتی ایران ادامه داد: در این نمایشگاه پرتال اختصاصی برای همتایابی تجاری وجود دارد.
وی به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت جذب تولیدکنندگان معتبر ایرانی و بینالمللی برای کمک به بهروز شدن این صنعت در داخل کشور مدنظر است.
مهبد افزود: در بخش محصول نیز جذب حداکثر بازدیدکنندگان بینالمللی و مسلمان جهت کمک به صادرات محصولهای ایرانی مدنظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: ما نمیتوانیم تمام بازارها را که مسلماننشین هستند تحت پوشش قرار دهیم. اما کشورهای حاشیه خلیج فارس و CIS در برنامه ما قرار دارند.
گفتنی است؛ کلیه تولیدکنندگان، سازندگان انواع ماشینآلات مرتبط با صنعت، سازندگان انواع یخچال، ماشینهای حمل و سیستم حملونقل و انبارداری، سازندگان تجهیزات فروشگاههای پروتئینی و ارائهدهندگان صنعتی و فروشگاهی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
12 بهمن 94
۹۵/۰۱/۰۴
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.