ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

150 طراح مد و لباس ایرانی به ترکیه رفتند

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲ ق.ظ
ترکیه آنلاین: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه معرفی دستاوردهای هنرمندان مد و لباس ایرانی با حضور 150 طراح در استانبول ترکیه خبر داد.


حمید قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این جشنواره به همت بخش خصوصی و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد این هفته در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این رویداد هنری به مدت یک هفته با حضور طراحان برتر ایرانی در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود و بیش از 150 اثر برتر از طراحان ایرانی در این جشنواره عرضه خواهد شد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های طراحان و هنرمندان ایران اسلامی و با حضور جمعی از فعالان حوزه مد و لباس ترکیه برگزار می شود، گفت: 20 طراح که توسط کارگروه ساماندهی مدل و لباس انتخاب شده اند در این نمایشگاه حاضر شده و به معرفی آثار خود می پردازند.
مشاور معاون هنری وزیر ارشاد اظهار داشت: در این نمایشگاه، ظرفیت ها و قابلیت های هنرمندان و طراحان لباس اسلامی، همچنین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی معرفی و زمینه هایی برای برقراری ارتباط و مبادلات فرهنگی فراهم خواهد شد.
به گفته قبادی در این جشنواره که با عنوان سبک جدید ایرانی اسلامی برگزار می شود، فعالان مد و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان لباس اسلامی ترکیه نیز حضور داشته و علاوه بر این یک همایش علمی با حضور استادان برتر دانشگاه های طراحی ترکیه نیز در این جشنواره برگزار می شود.
قبادی تصریح کرد که این رویداد اتفاق بسیار مهمی است که نشان از ظرفیت و توانمندی طراحان کشور ما دارد و تصور می کنم که این اتفاق گام بلندی در جهت معرفی فعالیت های ایران به دنیا فعالیت های بین المللی کارگروه و طراحان آغاز شده است.
به گفته وی تلاش داریم که محصولات و کالاهای تولدی ایرانی به نحو شایسته مورد معرفی قرار گیرد.
مشاور معاون هنری وزیرارشاد تصریح کرد که از هنرمندان درخواست شده که شئونات و رفتار یک ایرانی را در آنجا به نحو شایسته به اجرا دربیاورند و به عنوان یک شهروند ایرانی معرف شخصیت ایرانی و معرف هنر ایرانی باشند که بتوانیم بهره برداری لازم را از این رویداد داشته باشیم.
قبادی در پاسخ به این سئوال که آیا از وزارت ارشاد هم نماینده ای در این جشنواره حضور دارند، گفت: دو نفر ناظر را برای رویداد اعزام کرده ایم که هم در جشنواره و همایش ای در آنجا برگزار می شود شرکت کنند.
پایان پیام/
۹۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">