ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد: رسانه های نروژی به گزارشی دست یافته اند که نشان می دهد، مسئولان این کشور در جریان خرید نفت گروه تروریستی «داعش» توسط ترکیه، قرار داشته اند.



به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، رسانه های نروژی دیروز (سه شنبه) خبر دادند به گزارش شرکت مشاوره ای «ریستاد انرژی» به سفارش وزارت امور خارجه نروژ دست یافته اند. این گزارش در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) خبر داده که ترکیه که عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، از گروه تروریستی داعش نفت خریداری می کند.
یک روزنامه محلی نروژ در مقاله ای با یادآوری بخش های افشا شده گزارش محرمانه ریستاد انرژی، نوشت: به رغم آن که ناتو فعالانه در مبارزه با داعش مشارکت می کند، گزارش وزارت امور خارجه نروژ ثابت می کند که ترکیه یکی از اعضای ناتو، از داعش نفت خریداری می کرده است. بر پایه اسناد محرمانه، بیشتر نفت داعش در سوریه و عراق، تحویل ترکیه شده است.
شبکه خبری «روسیه الیوم» پس از انتشار این خبر با شرکت ریستاد انرژی تماس گرفت اما از آن خواسته شد با وزارت خارجه نروژ تماس بگیرند.
وزارت امور خارجه نروژ نیز با پذیرفتن این امر که گزارش مذکور توسط یک شرکت مشاوره ای بین المللی تهیه شده است، صحت یکی از منابع اطلاعاتی آن را تایید اما خاطر نشان کرد که این سند بازتاب عقیده نگارندگان آن است.
به گزارش اسپوتنیک، در اوایل ماه دسامبر (آذر)، وزارت دفاع روسیه تصاویر ماهواره ای متعددی را منتشر کرد که کامیون های حمل نفت را در تاسیسات تحت کنترل داعش در عراق و سوریه و نیز عبور آنها را از مرز ترکیه نشان می داد. این در حالی است که ترکیه تا کنون مشارکت در قاچاق نفت داعش را انکار کرده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است دست کم هشت هزار و 500 دستگاه کامیون مسئولیت قاچاق تولیدات نفتی داعش را برعهده دارند و روزانه تا 200 هزار بشکه نفت را منتقل می کنند.
«ونسان دپورت» ژنرال نیروی زمینی ارتش فرانسه پیشتر با محکوم کردن رویکرد «دو گانه» ترکیه در قبال گروه تروریستی داعش، این کشور را تهدیدی برای جهان خوانده بود.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">