ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

یک تروریست داعش که نیروهای دفاع مردمی سوریه او را دستگیر کرده اند، مدعی ارتباط تنگاتنگ و همکاری های نزدیک ترکیه با گروه تروریستی داعش شد.



خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» روز پنجشنبه نوشت: این تروریست عضو داعش که «محمود قاضی تاتار» 24 ساله است، در گفت و گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از همکاری های ترکیه با گروه تروریستی - تکفیری داعش پرده برداشت.
وی در معرفی خود گفت که کرد و ساکن شهر «آدی یامان» بوده و در این شهر به عضویت داعش درآمده است.
رسانه روسی نوشت: تروریست های داعشی در این شهر حضور فعال دارند.
«قاضی تاتار» می گوید من تا اوایل سال جاری میلادی در دانشگاه تحصیل می کردم، اما تحت تاثیر تبلیغات داعش قرار گرفته و ترک تحصیل کردم.
تروریست عضو داعش در مورد نحوه عضویت در این گروه تکفیری گفت: در شهر «آدی یامان» اردوگاه پناهجویان سوری قرار دارد و من در غذاخوری آن یه صورت داوطلبانه فعالیت می کردم.
او توضیح داد: در این مکان با فردی به نام «احمد» آشنا شدم. این شخص در طول چند ماه پس از پایان فعالیت من در اردوگاه پناهجویان سوری، مقدمات عضویتم را در داعش فراهم کرد.
«قاضی تاتار» افزود: با همکاری این شخص و کمک فرد دیگری از مرز ترکیه عبور کرده و به گروه داعش در سوریه پیوستم.
وی گفت: در عبور از مرز ترکیه 17 نفر دیگر در اتوبوس همسفرم بودند که همه قصد پیوستن به داعش را داشتند، اما حتی یک سرباز ترکیه نیز از حرکت اتوبوس جلوگیری نکرد.
«در مرز ترکیه و سوریه یک عضو داعش به نام ابوبکر از ما استقبال کرد و ما را به روستایی در یک کیلومتری مرز با ترکیه منتقل کرد».
تروریست داعش می گوید در مدت کوتاهی تعداد افراد گروه به 27 نفر افزایش یافت و در اردوگاهی نزدیک مرز ترکیه به همراه بقیه افراد گروه دوره های رزمی را آموزش دیده است.
وی افزود: در مدت آموزش، از همه اعضای گروه سوال می شد که آیا برای حملات انتحاری آمادگی دارند و این شرط اصلی برای عضویت اعضای در داعش بود. اسلحه هایی که در اردوگاه استفاده می شد، ساخت ترکیه و یا ساخت کشورهای غربی بود و همه کتاب هایی که در این اردوگاه تدریس می شد از ترکیه ارسال شده و به زبان ترکی بود.
وی مدعی است اعضای گروه را اتباع ترکیه تشکیل می دادند و اسامی افرادی که آموزش می دیدند هم محرمانه شده بود.
قاضی تاتار گفت: فرماندهان ما می گفتند که داعش قصد جنگیدن با ترکیه را ندارد و بیش از سه هزار شهروند ترک در این گروه عضویت دارند.
تروریست داعش همچنین در این گفت و گو به تبلیغات گسترده داعش در شهرهای مختلف ترکیه به ویژه در مناطق مرزی با سوریه اشاره و ادعا کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در اکثر موارد نسبت به فعالیت های اعضای داعش و یارگیری آنها حساسیتی نداشتند.
عضو دستگیر شده گروه تروریستی داعش همچنین به مشاهدات خود در ترکیه و منطقه مرزی با سوریه اشاره کرد و گفت: بارها مشاهده کردم که تانکرهای نفتکش حامل نفت داعش در سوریه به سوی مرز در حرکت بودند.
وی ادعا کرد که درآمد اصلی داعش از فروش نفت حاصل می شود و ترکیه مقصد اصلی فروش نفت داعش است و هر روز دهها کامیون نفتکش از مرز سوریه عبور و وارد ترکیه می شدند.
ترکیه بارها مطالب مطرح شده درباره همکاری های این کشور با گروه داعش و از جمله خرید نفت از این گروه را تکذیب کرده است.

پایان پیام/
۹۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">