ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

به دلیل درگیریها میان نظامیان ترکیه و عناصر 'پ.ک.ک' در مناطق کردنشین ترکیه ، 114 هزار دانش آموز نمی توانند به مدرسه بروند.



به گزارش پایگاه خبری «سون دقیقه»، هنوز مناطقی در استان های دیاربکر، شیرناک و ماردین تحت حکومت نظامی است و مدارس خالی در مناطق کردنشین از سوی عناصر 'پ.ک.ک' و ارتش ترکیه به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از آنها نیز تخریب شده اند.
بر پایه این گزارش، با کشیده شدن درگیری به مناطق شهری و جنگ های خیابانی، ده ها هزار دانش آموز از فرصت رفتن به مدرسه و آموزش درسی محروم شده اند.
10 هزار دانش آموز در منطقۀ سور دیاربکر، 10 هزار دانش آموز در شهر نصیبین استان ماردین، 6 هزارو300 دانش آموز در شهر دارگچیت استان ماردین، 45 هزار دانش آموز در شهر جیزره و 43 هزار دانش آموز در شهر سیلوپی استان شیرناک به دلیل ناآرامی ها نمی توانند به مدرسه بروند.
درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و عناصر پ.ک.ک، تابستان گذشته بعد از دو سال آتش بس از سر گرفته شد.
هم اکنون در مناطقی از شهرهای سور، جیزره و سیلوپی قانون منع عبور و مرور اجرا می شود.
طی پنج ماه گذشته در بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق توسط جنگنده - بمب افکن های ترکیه و در درگیری های داخل خاک این کشور حدود سه هزار نفر از مخالفان کرد (اعضای پ.ک.ک) و حدود 300 نفر از مردم و ماموران امنیتی و انتظامی کشته شده اند.
در این مدت به دلیل ناآرامی ها حدود 200 هزار نفر از اهالی مناطق یاد شده نیز از خانه و کاشانه خود کوچ کرده اند.


انتهای پیام /*

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">