ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه ، صلاح الدین دمیر تاش رهبر حزب کردی این کشور را به خاطر برنامه سفرش به روسیه مورد انتقاد قرار داد و افزود : آنان با هر که با ترکیه مساله دارد رابطه برقرار می کنند.




به گزارش ایرنا، همزمان با تشدید تنش میان آنکارا و مسکو ، «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه روز گذشته (دوشنبه ) گفت که برای دیدار با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) عازم مسکو خواهد شد.
وی گفت: تصمیم دارد دفتر نمایندگی حزب خود را در روسیه دایر کند.



به گزارش پایگاه خبری «آ خبر»، سخنان رهبر حزب کردی ترکیه امروز مورد انتقاد تند نخست وزیر ترکیه قرار گرفت و وی در سخنرانی خود در مجلس گفت: حزب دموکراتیک خلقها و رهبر آن همواره با آنانی که با ترکیه مساله دارند ، همکاری می کنند.
داوود اوغلو ادامه داد: آنها می توانند هرجایی که می خواهند بروند، اما این سئوال وجود دارد چرا رهبران این حزب اکنون که ما با روس ها دچار بحران هستیم به روسیه می روند و نه دو ماه پیش.
قرار است صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق ها فردا (چهارشنبه) در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کند.
بر اساس این گزارش، حزب دموکراتیک خلق های ترکیه اعلام کرد که این اولین سفر یک مقام حزبی ترکیه به روسیه پس از سرنگونی بمب افکن روس توسط جنگنده ترکیه در حریم هوایی سوریه به شمار می آید.
« نظمی گور» یکی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق های ترکیه که در این سفر دمیرتاش را همراهی خواهد کرد،گفت: دیدار دمیرتاش از روسیه چهار روز ادامه خواهد داشت و با سیاستمداران، سازمان های غیردولتی و رسانه های روسیه دیدارهایی انجام خواهد گرفت.
سفر دمیرتاش به مسکو در حالی صورت می گیرد که آنکارا از گسترش روابط روسیه با گروه های طرفدار کردها در ترکیه ، سوریه و عراق به شدت نگران است.
در پی اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی در سوریه، روابط آنکارا و مسکو رو به تیرگی نهاد و روسیه تحریم هایی را در زمینه های تجاری ، گردشگری ، کشاورزی و مواد غذایی و فعالیتهای علمی علیه ترکیه به مورد اجرا گذاشت.


انتهای پیام /

نظرات  (۲)

۰۴ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۷ باغ شهر ++
سلام خدمت دوست عزیزم سعید مشرقی.
خوشحالم که دوباره برگشتی بابا دلتنگت بودیم.
تو این سه چهار ماه که نبودی حسابی نگرانت بودیم 
امروز که دیدم پست جدید گذاشتی خیلی خوشحال شدم.
موفق باشی و پایدار.
اگه ایران بود تا الان به حبس خانگی رفته بود... بزن لایکو ...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">