ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه نیروهایش را از عراق خارج می کند

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ
تلویزیون فرانسه گفت: ترکیه در نهایت به درخواست عراق و باراک اوباما نیروهای خود را از شمال عراق را خارج می کند.


به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه: ترکیه به ترغیب باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خروج نیروهای خود را از خاک عراق ادامه می دهد. ترکیه صدها تن از نظامیان خود را به مناطق شمالی عراق اعزام کرده بود. آنکارا اعلام کرد که این نیروها برای تضمین امنیت مشاوران نظامی ترکیه که مسئول آموزش مبارزان عراقی علیه گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش هستند، اعزام شده بودند.

گزارشگر این شبکه گفت: نظامیان ترکیه ای به زودی خاک عراق را ترک خواهند کرد زیرا آنکارا به درخواست بغداد به خروج نیروهای خود تصمیم گرفته است. در این بخش قسمتی از سخنان نخست وزیر عراق پخش شد.

 وی گفت: هیچ کشوری نمی تواند به نام مبارزه با تروریسم وارد خاک کشوری دیگر شود، به ویژه آن که در منطقه موصل که ارتش ترکیه به این منطقه نیرو اعزام کرده است، تروریستی حضور ندارد . ما از ترکیه خواستار اعزام نیرو به عراق نشده ایم. به همین علت ما خواهان خروج این نیروها شده ایم.

گزارشگر افزود: ترکیه ده روز پیش حدود یکصد و پنجاه نظامی و بیست خودروی زرهی به شمال عراق اعزام کرده بود. این اقدام رسما به عنوان مبارزه با داعش و محافظت از مشاوران نظامی ترکیه انجام گرفته بود. این مشاوران با هدف آموزش مبارزان عراقی اعزام شده بودند. اما بغداد این اقدام ترکیه را مداخله نظامی غیر قانونی و حرکتی برای حمله به کردهای گروه پ ک ک قلمداد کرد. نیروی هوایی ترکیه پیش تر بارها مواضع این نیروهای کرد را در منطقه هدف قرار داده بود.

ترکیه که به این منطقه نیرو اعزام کرده بود، به درخواست دولت عراق و همچنین درخواست باراک اوباما که شنبه از آنکارا خواستار کاهش تنش ها شده بود، عمل کرد. اما با این وجود اردوغان اعلام کرد که به نبرد با دشمنان مستقر در خاک عراق ادامه خواهد داد. در این قسمت بخشی از سخنان اردوغان بخش شد.

 وی گفت، ما باید داعش را در عراق و سوریه نابود کنیم و همزمان باید سازمان های جدایی طلب تروریست را که برادران کُرد ما را دچار مشکل کرده اند و تهدیدی برای ثبات کشور مان تلقی می شوند، نابود کنیم. گزارشگر افزود: آنکارا فقدان تبادل اطلاعات با بغداد را در این زمینه پذیرفت و به حمایت و کمک به همسایه خود علیه داعش متعهد شد.

انتهای خبر/
۹۴/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">