ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 آیت الله سیستانی مرجعیت دینی عراق امروز (شنبه) ضمن محکوم کردن اقدام گروگان گیری کارگران ترکیه ای شاغل در بغداد، از دولت و نیروهای امنیتی عراق خواست هرچه سریعتر نسبت به آزادی گروگان ها اقدام کنند.


در بیانیه صادره از سوی دفتر آیت الله سیستانی که ایرنا دریافت کرد، بر جلوگیری از فعالیت گروه هایی که به نام دین اسلام و مذهب اهل بیت (ع) دست به اقدامات خلاف قانون می زنند، تاکید شده است.
به گزارش ایرنا، یک گروه مسلح ناشناس، سوم سپتامبر جاری در یک ورزشگاه در حال ساخت در منطقه حبیبیه در شرق بغداد تعدادی از کارگران ترکیه ای را که تعداد آنان 16 نفر اعلام شده ، به گروگان گرفتند.
پیش از این یک گروه با پذیرش مسوولیت گروگانگیری یاد شده ، آن را به حملات ترکیه به شمال عراق و حمایت آنکارا از گروه های تروریستی ربط داده بود.
در این بیانیه به نقل از یک منبع مسوول در دفتر آیت الله سیستانی آمده است: گروه مسلحی که مدعی پیروی از اهل البیت (ع) است، گروهی از کارگران خارجی را در بغداد، با هدف رسیدن به برخی مطالبات سیاسی ربوده اند که این امر محکوم است.
این بیانیه می گوید: آزار بی گناهانی که ارتباط و نقشی در حوادث منطقه ندارند، امری غیر اخلاقی و برخلاف ضوابط شرعی و قانونی است و قابل پذیرش نیست.
این بیانیه از دولت و گروه های سیاسی خواست جهت آزادی گروگان ها و جلوگیری از فعالیت هایی به نام دین و مذهب که چهره دین را تخریب و هیبت و اقتدار دولت و حکومت منتخب را تضعیف می کند، بگیرند.

نظرات  (۱)

خیلی عالیه که نفوذ مرجعیت داره زیاد میشه.

امیدوارم سایه داعش و شیعیان برائتی بزودی از صحنه منازعات عراق پاک بشه.

اسلام عزیز که پر از رفاه و مهربانیست ما چرا داریم همدیگرو تیکه پاره میکنیم.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">