ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ارتش ترکیه در بیانیه‌ای تأیید کرد، ۱۶ سرباز ترک در حمله روز گذشته نیروهای پ‌ک‌ک به کاروان خودروهای زرهی ارتش کشته شده‌اند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه کشته شدن 16 سرباز ترک را در هجوم نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به یک کاروان خودروهای زرهی ارتش را تأیید کرد.

پس از ظهر امروز (دوشنبه) گروه تروریستی پ‌ک‌ک اعلام کرد که در حملات و درگیری‌های یکشنبه (دیروز) در جنوب شرق ترکیه، 31 نظامی این کشور کشته شدند.

دیروز، در حمله‌ای که خبرگزاری رویترز آن را خونبارترین تهاجم پ‌ک‌ک به نظامیان ترک از ماه جولای توصیف کرده، یک کاروان خودروهای زرهی ارتش ترکیه در منطقه «یوکسکوا» واقع در استان «هکاری» در جنوب شرق این کشور، هدف قرار گرفت و شمار کشته‌های نظامیان ترکیه 15 نفر اعلام شد.

تلویزیون ترکیه ساعتی پس از حمله پ‌ک‌ک، با قرائت بیانیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، وقوع این حادثه در استان هکاری، واقع در نزدیکی مرز ایران و عراق،‌ را تائید کرد، اما به تعداد کشته‌های این حادثه اشاره‌ای نکرد.

اما رئیس جمهوری ترکیه با تایید خبر حمله در استان‌ "هاکاری" هم مرز با کشورهای عراق و ایران  اعلام کرد آنکارا پاسخ« بسیار ویژه و اساسی» را به این حمله مرگبار  خواهد داد.

نیروهای حزب غیر قانونی کارگران کردستان ترکیه (پ.پ.ک) بیش از 3 دهه است که با دولت مرکزی در ترکیه در حال مبارزه است، کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا این گروه را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده اند.
۹۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">