ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: همزمان با تشدید درگیریهای مسلحانه میان نظامیان ترکیه با عناصر پ.ک.ک، روز دوشنبه سه ساختمان حزب کردی دمکراتیک خلقها در سه شهر این کشور مورد حمله قرار گرفت. به نظر می رسد که تضاد بین محافل ترک و کرد ترکیه با وقوع این حوادث عمیق تر شده و تحولات این کشور وارد مرحله ای جدید شود.




به گزارش پایگاه خبری ملیت، با انتشار خبر حمله شب گذشته عناصر پ.ک.ک به نظامیان در منطقه داغلیجا در جنوبشرق ترکیه و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان، محافل ملی گرای ترک به ساختمانهای حزب کردی در سه شهر این کشور حمله کردند.
بر پایه این گزارش، مهاجمان در شهرهای اسکی شهیر، بالیک اسیر و ادرنه با شکستن درها وارد ساختمانهای حزب یاد شده شدند و وسایل حزب را به خیابان ریخته و خسارتهای مالی ببار آوردند.
مسوولان حزب دمکراتیک خلقها، دولت ترکیه را عامل این اقدامها معرفی کرده و مدعی شدند که حزب حاکم عدالت و توسعه حزب آنان را هدف قرار داده است.
با پایان یافتن روند مذاکرات صلح دولت ترکیه با عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ.ک.ک و تشدید درگیریها میان مخالفان کرد و دولت ترکیه در دو ماه گذشته، جامعه این کشور دچار دو قطبی شده است.
با تشدید نا آرامیها در دو ماه گذشته در ترکیه، بیش از 75 نفر از نیروهای نظامی و امنیتی و بیش از 950 نفر از عناصر پ.ک.ک در بمبارانهای جنگنده های ترکیه در شمال عراق و درگیریهای مسلحانه در داخل خاک ترکیه کشته شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">