ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

افزایش قیمت دلار در ترکیه همچنان ادامه دارد

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵ ب.ظ
 ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا، روز دوشنبه در پی تشدید ناآرامی ها در این کشور به پایین ترین سطح در تاریخ خود رسید.


به گزارش ایرنا، هر دلار آمریکا روز دوشنبه در ترکیه با تشدید ناآرامی ها در مناطق کردنشین و بی ثباتی سیاسی در این کشور بیش از 3.04 لیر ترکیه معامله شد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت ادامه وضع فعلی در ترکیه، ارزش لیر این کشور در هفته های آینده شاهد افت بیشتر در قبال ارزهای معتبر خواهد بود.
ترکیه همزمان با بروز برخی ناآرامی ها در چند روز اخیر، شاهد شکست مذاکرات احزاب عدالت و توسعه و جمهوریخواه خلق برای تشکیل دولت ائتلافی بود و نهایتا به تکرار انتخابات در دهم آبان ماه آینده تصمیم گرفته شد.
نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه در 17 خردادماه گذشته به حاکمیت تک حزبی سیزده ساله حزب عدالت و توسعه پایان داد و نتایج انتخابات به گونه ای شد که حزب حاکم ترکیه مجبور به تشکیل دولت ائتلافی با دیگر احزاب و یا تکرار انتخابات شود.
احزاب مخالف می گویند که حزب عدالت و توسعه که تاب تحمل شکست در انتخابات گذشته را نداشت، با بازی های سیاسی تلاش کرد با به پایان رساندن مهلت قانونی تشکیل دولت ائتلافی، زمینه را برای برگزاری انتخابات دوباره برای کسب نتیجه بهتر نسبت به انتخابات گذشته فراهم آورد.
با تشدید نا آرامیها در دو ماه گذشته در ترکیه بیش از 70 نفر از نیروهای نظامی و امنیتی و بیش از 950 نفر از عناصر 'پ.ک.ک' در بمبارانهای جنگنده های ترکیه در شمال عراق و درگیریهای مسلحانه در داخل خاک ترکیه کشته شدند.
۹۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">