ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

عملیات پلیس ترکیه علیه یک موسسه بزرگ رسانه ای

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ب.ظ
نیروهای امنیتی ترکیه سحرگاه روز سه شنبه به ساختمان مرکزی گروه رسانه ای کوزا – ایپک در آنکارا که یکی از بزرگترین گروه های رسانه ای نزدیک به فتح الله گولن رهبر خود تبعید جماعت گولن در آمریکا یورش برد.


به گزارش ایرنا، شبکه خبر بوگون، رادیو و تلویزیون کانال ترک و روزنامه بوگون و ملت از مهمترین ارگانهای خبری - مطبوعاتی ترکیه هستند که جزو گروه کوزا – ایپک به شمار می روند.


دولت آنکارا به دنبال عملیات 25 – 17 دسامبر سال 2013 میلادی علیه مقامات بلندپایه حزب حاکم عدالت و توسعه به اتهام رشوه خواری و فساد مالی، این عملیات را ساخته و پرداخته عوامل جماعت گولن به رهبری فتح الله گولن ارزیابی، و این گروه را به ایجاد ساختار موازی با دولت در دستگاه دولتی متهم کرده و از سال گذشته تاکنون عملیات گسترده ای را جهت پاکسازی عوامل آن در سطح ترکیه شروع کرده است که عملیات امروز پلیس علیه هلدینگ بزرگ کوزا – ایپک نیز در همین راستا ارزیابی می شود.
شبکه خبر «ان.تی.وی' با کد فوری خبر یورش پلیس مالی به ساختمان مرکزی کوزا – ایپک را منتشر کرد و افزود: دادستانی آنکارا چهار آدرس در سطح شهر آنکارا را برای بازرسی پلیس مالی تعیین کرده است که یکی از این مراکز نیز دفاتر شبکه خبری بوگون می باشد.
هلدینگ کوزا – ایپیک علاوه بر فعالیت گسترده رسانه ای در بخش صنعت، خدمات و مالی نیز دهها شرکت بزرگ و کوچک در سطح ترکیه دارد.

این گروه بعداز گروه رسانه ای فضا که شبکه های تلویزیونی سمان یولو – راه شیری، روزنامه زمان را در بر دارد، به عنوان دومین گروه رسانه ای بزرگ نزدیک به فتح الله گولن اشتهار دارد.

۹۴/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">