ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در خبری فوری از بانکوک اعلام کرد که دادگاه عالی تایلند برای یک شهروند ترکیه به جرم بمب گذاری در معبد این شهر که منجر به مرگ 20 نفر شده بود، حکم دستگیری صادر کرد.



این گزارش به نقل از پراوات تاورونسیری، سخنگوی پلیس بانکوک اعلام کرد که دادگاه عالی تایلند با قطعیت جرم یک شهروند ترکیه ای به نام «امراه داووداغلو»، روز چهارشنبه بدون هیچ ملاحظه ای سیاسی، برای دستگیری سریع او حکم صادر کرد.
این سخنگو افزود: پس احراز دقیق ملیت این متهم، جرم وی نیز که تولید بمب برای انفجار معبد هندوها بوده برای دادگاه محرز شده و در نتیجه او باید در هر نقطه ای جهان که باشد هرچه سریعتر دستگیر و به دستگاه عدالت تایلند سپرده شود.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز دیروز به نقل از ژنرال چاکتیپ چایجیندا رییس پلیس استان ساکائوی تایلند از فراخوان سه تبعه ترک دیگر از سوی دادگاه عالی تایلند به اتهام شرکت در انفجار تروریستی هفته گذشته در این شهر خبر داده بود.
وی در یک کنفرانس خبری در بانکوک گفت: بازجویی ها و تحقیقات اخیر از انفجار معبد 'آراوان' که بیش از 20 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح برجای گذاشت، نشان داد که همچنان چند تبعه خارجی از جمله این سه ترک تبار نیز در این حادثه دخالت داشتند.
در ضمن پلیس تایلند شنبه گذشته نیز یک مظنون خارجی دیگر که بعدها ترک تبار معرفی شده بود را نیز در آپارتمانش در بانکوک جایی که بمبگذاران برای ساخت بمب استفاده می کردند، بازداشت کرد. در این محل چندین گذرنامه جعلی ترکیه ای نیز کشف و ضبط شده بود.
روزنامه بانکوک پست تایلند، یکی از متهمان معروف را 'بیلان محمد' 47 ساله معرفی کرده بود که یکسال قبل به طور غیرقانونی از مرز شمالی وارد تایلند شده است و توانایی صحبت به دو زبان عربی و انگلیسی را دارد.
'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند نیز روز گذشته اعتراف کرد که شبکه های درگیر در بمب گذاری می توانند به حلقه قاچاق انسان و قاچاق اویغورهای چین مرتبط باشند.
ملی گرایان افراطی ترکیه تیر ماه امسال به دنبال انتقال ده ها اویغور از تایلند به چین کنسولگری تایلند در شهر استانبول را مورد هجوم قرار دادند.
ملی گرایان افراطی ترکیه تاکید دارند این اویغورها که از منطقه خودمختار 'سین کیانگ' چین به صورت غیرقانونی وارد تایلند می شوند باید به ترکیه منتقل و اسکان داده شوند.
پلیس تایلند نیز به دنبال ارتباط بین قاچاق انسان و اویغورها، بازگشت دادن آن ها به چین و انفجارهای بانکوک است.

۹۴/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">