ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

شورای عالی انتخابات ترکیه اول نوامبر (10 آبان ماه آینده ) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشوراعلام کرد.



به گزارش ایرنا، «سادی گوون» رییس شورای عالی انتخابات ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد: انتحابات پارلمانی زودهنگام در این کشور اول نوامبر ( دهم آبان ماه ) برگزار می شود.
این تصمیم، در پی شکست مذاکرات احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه برای تشکیل دولت ائتلافی اتخاذ شد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز(سه شنبه) در دیدار با داود اوغلو وی را مسوول تشکیل دولت موقت انتخاباتی برای زمینه سازی به تکرار انتخابات پارلمانی کرد.
نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه در 17 خرداد ماه گذشته به حاکمیت حزب عدالت و توسعه در 13ساله گذشته پایان داد و نتایج آن به گونه ای شد که حزب حاکم مجبور به تشکیل دولت ائتلافی با دیگر احزاب و یا تکرار انتخابات بود.
احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه اعلام کردند که این حزب که تاب تحمل شکست در انتخابات گذشته را نداشت، با بازی های سیاسی تلاش کرد با به پایان رساندن مهلت قانونی تشکیل دولت ائتلافی، زمینه را برای برگزاری انتخابات دوباره به منظور کسب نتیجه بهتر نسبت به انتخابات گذشته، فراهم کند.
مهلت قانونی 45 روزه برای تشکیل دولت ائتلافی یکشنبه گذشته پایان یافت .
ترکیه پس از برگزاری انتخابات 17 خردادماه دچار بی ثباتی سیاسی و تنش و درگیری مخالفان کرد با نظامیان این کشور شد و با مشکلات اقتصادی رو به رو است.
در این مدت ارزش لیر ترکیه در برابر دلار رو به کاهش بود و طبق آخرین آمار ارزش لیر ترکیه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون بیش از 20 درصد کاهش یافته است.
۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">