ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: در یکصد و هشتاد و دومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور با توجه به حوادث اخیر برای ناوگان مسافری و باری در داخل خاک ترکیه مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با صدور اطلاعیه مسیرهای جایگزین از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برای تردد به اروپا و بالعکس اقدام کند.



به گزارش ایرنا، یکصد و هشتاد و دومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای آن روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و مسایل و مشکلات تردد رانندگان ایرانی در داخل خاک ترکیه مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
در این جلسه حوادث اخیر برای اتوبوس، کامیون و قطار مسافری ایران در خاک ترکیه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با صدور اطلاعیه مسیرهای جایگزین از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بزودی معرفی کند.
همچنین در این جلسه انتقال حمل و نقل برخی مواد معدنی از طریق جاده به ریل مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع برای بررسی های بیشتر و بررسی تسهیلات و مشوق های جذب آنها برای حمل مواد معدنی با راه آهن به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شود.
در این جلسه از آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی ارایه شد و در خصوص قطعنامه 2015 مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر نقش حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی در تضمین همکاری های بین المللی برای توسعه پایدار تبادل نظر شد.
در پایان این نشست شیوه نامه اجرایی بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه هرگونه بخشنامه یا دستورالعمل تأثیرگذار بر فرایند ترانزیت، قبل از صدور باید به تأیید شورایعالی هماهنگی ترابری کشور برسد به تصویب رسید.

۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">