ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مصطفی کامالاک رهبر حزب سعادت ترکیه در مورد خطر تجزیه ترکیه هشدار داد.



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از آنکارا و به نقل از منابع حزب سعادت ترکیه، کامالاک که از سه روز قبل سرگرم دیدار از مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه است در دیدار با مسوولین نهادهای مدنی در شهر دیاربکر این هشدار را داد.
وی با تاکید بر اینکه مردم مناطق کردنشین ترکیه در فکر تجزیه و جدایی نیستند گفت: خواست مردم این مناطق برقراری نظم و امنیت عمومی و رفع مسایل و معضلات اقتصادی است.
وی با اشاره به وضعیت موجود کشورهای جهان اسلام از جمله سودان، لیبی، عراق، مصر و سوریه گفت: هدف امپریالیسم جهانی تجزیه ترکیه با استفاده از تروریسم و کمک به تاسیس اسراییل بزرگ است.
کامالاک گفت: آنان با کمک تروریستهای وابسته به خود در پی ایجاد جنگ و خونریزی و برادرکشی در ترکیه هستند و در برهه زمانی فعلی تمامی مردم ترکیه و بیش از آنها نیز سیاستمداران می باید با عقل سلیم حرکت کنند.
وی معضلات اقتصادی خصوصا بیکاری در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه را منبع رشد تروریسم خواند و گفت: با فراهم آوردن زمینه اشتغال در این مناطق و نیز حل معضلات اقتصادی در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه نیز عملا گام برداشته خواهد شد.
وی گفت: مبارزه با تروریسم مورد حمایت خارجی در ترکیه می باید در سه مرحله کوتاه مدت ، میان مدت و درازمدت بصورت جدی، متعادل و عاقلانه باشد.
لازم به ذکر است بعد از برگزاری انتخابات عمومی در ترکیه در هفتم ژوئن درگیری بین نیروهای دولتی و مخالفین مسلح این کشور در بعد از سه سال مجددا آغاز شد.
در جریان درگیریهای یاد شده تاکنون بیش از 60 نفر از نیروهای نظامی و انتظامی ترکیه کشته شده اند و به گفته مسوولین رسمی ترکیه در جریان بمبارانهای مواضع نیروهای پ.ک.ک نیز صدها نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">