ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دو خبرنگار انگلیسی در ترکیه بازداشت شدند

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ
دو خبرنگار انگلیسی شبکه «وایس نیوز» به اتهام تهیه گزارش از تحولات منطقه کردنشین جنوب شرقی ترکیه بازداشت شدند.



به گزارش روز جمعه پایگاه خبری رادیکال، این دو خبرنگار انگلیسی در جریان تظاهرات کردهای مخالف علیه اعلام وضعیت اضطراری در شهرهای لیجه و سیلوان از توابع استان کرد نشین دیاربکر توسط ماموران امنیتی ترکیه دستگیر شدند.
برخی از رسانه ها علت دستگیری این خبرنگاران به همراه مترجم آنان را که شهروند ترکیه است، تهیه گزارش از مناطق عمدتا کردنشین بدون مجوز دولت، ذکر کرده اند ولی تاکنون در این باره اظهارات رسمی صورت نگرفته است.
این منابع اعلام کردند که جیک هانراهان و فیلیپ پندلبوری را ماموران امنیتی در منطقه باغلار در استان دیاربکر بازداشت کرده اند.
در درگیری های مسلحانه عناصر 'پ.ک.ک' با نظامیان ترکیه در داخل خاک این کشور و بمباران پایگاه های این گروه توسط جنگنده های ترکیه در 52روز گذشته ، 60 نیروی امنیتی و 918 مخالف کرد کشته شدند
در این مدت بیش از 580 تن از عناصر حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق و بیش از 300 تن از آنان نیز در داخل خاک ترکیه در درگیری های مسلحانه زخمی شده اند.
همچنین 2 هزار و 164 نفر در استان های مختلف ترکیه به اتهام همکاری با گروه 'پ. ک.ک' و گروه تروریستی داعش دستگیر و 547 نفر آنها با حکم قضایی روانه زندان شده اند.
ناآرامی ها در ترکیه پس از حمله انتحاری به فعالان هوادار کردها در شهر سوروچ در جنوب ترکیه و نزدیک مرز سوریه که 31 کشته و حدود 100 زخمی بر جا گذاشت، آغاز شد.

اخبار مرتبط:

دو خبرنگار انگلیسی بازداشتی در ترکیه از این کشور اخراج شدند

۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">