ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز چهارشنبه نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن برای سفر به ترکیه دعوت کرد.



این پایگاه خبری افزود: سفیر ترکیه در یمن(احتمالا سفیر ترکیه در عربستان می باشد) دعوت نامه اردوغان را در دیدار با منصورهادی به وی تحول داده است.
اردوغان در این نامه تاکید کرده که در مراحل مختلف یمن از منصورهادی حمایت خواهد کرد تا مشکلات کنونی را برای رسیدن به امنیت و آرامش و توسعه در تمامی شهرها و استان های این کشور پشت سر بگذارد.



منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز در این دیدار از نقش حمایتی و مواضع مثبت ترکیه در قبال یمن در مراحل مختلف قدردانی کرد.
عربستان از ششم فروردین ماه گذشته با همراه کردن 9 کشور و حمایت آمریکا، حملات هوایی و دریایی به شهرهای مختلف یمن را با هدف بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کرد اما پس از گذشت پنج ماه تاکنون به این هدف خود نرسیده است.
در اثر این بمباران ها که انتقادهای موسسات حقوق بشری بین المللی را در پی داشت، هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان بی گناه کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و بیش از 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی از بین رفته و این کشور با بحران انسانی روبه رو است.
همانگونه که رییس جمهور ترکیه از منصور هادی به عنوان رییس جمهوری فراری یمن حمایت می کند، از گروهک های تروریستی داعش و النصره نیز در سوریه و عراق حمایت همه جانبه می کند؛ گروهک هایی که تاکنون موجب کشته شدن صدها هزار شهروند سوری و عراقی شده اند.
۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">