ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اتباع ترکیه مظنون جدید بمبگذاری های تایلند

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ق.ظ
ترکیه آنلاین: بازرسان پلیس تایلند روز پنجشنبه احتمال دادند ارتباطی بین حضور 20 تبعه ترکیه در بانکوک همزمان با انفجار این شهر که 20 کشته برجای گذاشت، وجود داشته باشد.


به گزارش ایرنا، بانکوک پایتخت تایلند هفته گذشته شاهد سه انفجار با 20 کشته و بیش از 120 زخمی بود و تنها سرنخ پلیس این کشور از این بمبگذاری، فیلم های دوربین مداربسته معبدی است که انفجار مهیب نخست در آن صورت گرفت.
پلیس تایلند براساس گزارش روز پنجشنبه 'بانکوک پست' برای حل این بمبگذاری که صنعت گردشگری این کشور را با بحران موقت مواجه کرد به 20 تبعه ترکیه مظنون شده است که برای 15 روز منتهی به انفجار در بانکوک بودند.
ملی گرایان افراطی ترکیه تیر ماه امسال بدنبال انتقال ده ها اویغور از تایلند به چین کنسولگری تایلند در شهر استانبول را مورد هجوم قرار دادند. ترکیه بیش از 500 اویغور را که از منطقه سین کیانگ چین گریخته بودند در شهر کایسری این کشور اسکان داده است.
ملی گرایان افراطی ترکیه تاکید دارند این اویغورها که از منطقه خودمختار 'سین کیانگ' چین به صورت غیرقانونی وارد تایلند می شوند باید به ترکیه منتقل و اسکان داده شوند.
'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند نیز بدنبال حمله به مراکز دیپلماتیک این کشور در ترکیه پس از استرداد بیش از 100 اویغور به چین، گفته بود که 52 اویغور باقی مانده در تایلند در صورت اثبات ملیت خود، فرصت انتقال به ترکیه را دارند.
پس از این کش و قوس ها اکنون پلیس تایلند احتمال می دهد بمبگذاری معبد بانکوک پایتخت این کشور کار ملی گرایان افراطی ترکیه باشد و به 20 تبعه ترکیه مشکوک شده است.
پلیس پیش از این عکسی از بمبگذار منتشر و ظاهر این فرد را نزدیک به چهره های عرب دانسته بود.
یک منبع مطلع به بانکوک پست گفت که پلیس تایلند اکنون با همکاری اداره مهاجرت در حال جستجوی اطلاعات شخصی و پس زمینه از اتباع ترکیه است که به تایلند سفر کرده اند.
اداره مهاجرت عکس اتباع ترکیه را در پرونده مهاجرتی با چهره ترسیم شده از فرد مظنون و تصاویری که از دوربین های امنیتی دریافت شده است، تطبیق می کند.




محققان تایلند روز چهارشنبه بر این نظریه متمرکز شده اند که به نظر می رسد بمبگذار مظنون از اتباع آسیای مرکزی یا یک تبعه ترکیه مرتبط با گروه های افراطی باشد.
پلیس تایلند هفته گذشته برای شکار 'مرد خارجی مظنون' بمبگذاری از پلیس بین الملل (اینترپل) نیز درخواست کمک کرد.


۹۴/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">