ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اوباما به دو پیشنهاد دیدار اردوغان پاسخ منفی داد

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ
روزنامه جمهوریت ترکیه روز دوشنبه از دو پاسخ منفی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دو پیشنهاد دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.



پایگاه خبری روزنامه جمهوریت در خبری تحت عنوان، پاسخ رد اوباما نوشت، رئیس جمهور ترکیه در شرایطی که کشورش با آمریکا بر سر همکاری در مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد مذاکره شده است ، خواستار دیدار با اوباما در ماه اوت جاری بود که به این درخواست جواب رد داده شد.
به نوشته جمهوریت، اردوغان که خواستار مذاکره با اوباما بر سر چگونگی استفاده از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه برای مقابله با داعش بود، این بار پیشنهاد داد که در جریان اجلاس سران در سازمان ملل که ماه آینده میلادی (سپتامبر) برگزار خواهد شد، با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند.
جمهوریت که روزنامه منتصب به بزرگترین حزب ترکیه پس از حزب عدالت و توسعه است، اضافه کرد که باراک اوباما با عنوان این که کارها و برنامه های فشرده ای دارد، این درخواست را نیز رد کرد و در پاسخ گفت که در ماه نوامبر که قرار است نشست سران گروه 8 در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شود، می تواند با اردوغان ملاقات کند.
این روزنامه به ادامه مذاکرات واشنگتن با آنکارا در باره مسائل منطقه به ویژه تحولات سوریه تاکید کرد، ولی به علت رد درخواست اردوغان از سوی اوباما اشاره نکرده است.

۹۴/۰۶/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">