ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اعلام خودمختاری در یک منطقه کرد‌نشین ترکیه

پنجشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ق.ظ
ترکیه آنلاین: در پی تشدید ناآرامی‌ها در مناطق کردنشین ترکیه و عملیات هوایی جنگنده‌های ترکیه علیه پ‌ک‌ک حزب «مناطق دموکراتیک» (DBP) اعلام کرد اداره منطقه شیرناک را بر عهده گرفته است. صالح قولنچ، از رهبران حزب مناطق دموکراتیک که با پ‌ک‌ک مرتبط است گفت: از دید ما تمام نهادها و دوایر دولتی مشروعیت خود را در شیرناک از دست داده‌اند.


حزب مناطق دموکراتیک طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از بمبگذاری سوروچ، حکومت حزب عدالت و توسعه علیه کردستان ترکیه اعلام جنگ کرده است. ما به عنوان «مجلس مردمی شیرناک» اعلام می‌کنیم اداره منطقه توسط ارگان‌های دولتی پیش نخواهد رفت. از این به بعد در مقابل تمام حملات صورت گرفته از سیستم دفاع از خود استفاده خواهیم کرد.



به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ملیت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مورد اعلام خود مختاری در شیرناک در جنوب ترکیه، در یک گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک گفت: حکومت ترکیه هرگز اجازه نمی‌دهد دولتی دیگر در این کشور فعالیت کند. آنانی که چنین سخنانی را گفته‌اند هم در مراجع قضایی و هم در دیگر مراجع تاوان سختی خواهند پرداخت.
در خبری دیگر، اردوغان علیه صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق به اتهام اینکه به وی توهین کرده است، شکایت کرد. دمیرتاش رهبر این حزب کردی درباره انفجار انتحاری سوروچ که 32 کشته و 100 زخمی بر جای گذاشت گفته بود این عملیات توسط گروهی وابسته به ریاست جمهوری صورت گرفته است. در همین حال، برخی طرفداران دولت در شبکه توئیتر، دمیرتاش را تهدید به مرگ کردند.
 
۹۴/۰۵/۲۲

نظرات  (۴)

امیدوارم آتش این فتنه به کشور امن ما نفوذ نکند. رهبر یک کشور که سیاست و دور اندیشی نداشته باشد اتفاق افتادن چنین چیزهایی دور از انتظار نیس.
کجایند افرادی که شعار میدادند آزادی که اردوغان در ترکیه ایجاد کرده باید برای ما هم ایجاد شود؟!

بسم الله الرحمن الرحیم
این گروه های منسوب به کرد ها مصایب زیادی بر منطقه آذربایجان و ترکیه وارد کرده به حول و قوه ی الهی به هلاکت خواهد رسید
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۵ سامان عفاری
باسلام تعرض به خاک مقدس ایران که باید برافراشته شدن پرچم مقدس کشور اهتمام نمود نه حس تفرقه وناسیونالیسمی مساحتی از خاک کشورمان به ترکیه غصب والحقاق شده به یاد آورد واز تکرار مجددجلوگیری ودرس عبرت باید باشد
جنگ های داخلی کشورهای همسایه برای ایران و ایرانی مصیبت و خطرهایی داشته هرچند کم و اگر به این طریق پیش برود ناامنی در ایران هم اتفاق میفتد چون مسئله منطقه برای همه کشورهای حاضر در منطقه چه خوب و چه بد تاثیر میگذارد (چه خواسته یا ناخواسته) این اصول و قانون است...  اما مسئله ترکیه خیلی فراتر از بقیه کشورهای همسایه هستش اگر در ترکیه درگیری و ناامنی باشد تنها گردوخاکش نسیب ایران و ایرانی نمیشود بلکه خود حادثه وارد ایران میشود ... این هشدار برای آنان که از این موضوع میخوان سود ببرن ( یعنی با دم شیر بازی کردن خطر داره چیییییییییییز داره)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">