ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دکتر ظریف هفته آینده به ترکیه سفر می کند

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: «مولود چاوش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه گفت: جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته آینده به ترکیه سفر می کند.



چاوش اوغلو روز چهارشنبه ، افزود: سفر ظریف به ترکیه فرصتی برای گفت و گو در مورد مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه است.
او در خصوص حل بحران سوریه اظهار داشت : آنکارا براین باور است که هیچ کشوری را نباید دور کرد و نقش ایران و روسیه در حل مساله حایز اهمیت است.
چاوش اوغلو که به دعوت مالزی در چهل و هشتمین نشست وزیران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در کوالالامپور شرکت کرده است، امروز به دنبال دیدار با جان کری وزیرخارجه آمریکا به سووالات خبرنگاران پاسخ داد.
خبرگزاری آناتولی از مالزی گزارش داد که چاوش اوغلو با اشاره به شروع استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک در عملیات علیه داعش گفت: بطور باهم در آینده نزدیک مبارزه جامعی را علیه داعش شروع خواهیم کرد.
او با تاکید بر اینکه بیشترین تهدید داعش متوجه ترکیه است، گفت: آنکارا با یک راهبرد نتیجه محور به مساله مبارزه با داعش نگاه می کند و به طور طبیعی مناطقی که از داعش در سوریه پاکسازی می شود، مناطق امن خواهد بود و در این مناطق «مخالفان میانه رو» جای داده خواهد شد. در این شرایط زمینه برای بازگشت آوارگان سوری از ترکیه و دیگر کشورهای همسایه به سوریه فراهم خواهد آمد.
وزیرخارجه ترکیه با تکرار اصرار ترکیه در خصوص راه حل بدون بشار اسد در سوریه گفت: در این زمینه امروز به طور جداگانه با وزرای خارجه آمریکا و روسیه گفت و گو کردم. همچنین با وزرای خارجه برخی از کشورها از جمله اندونزی و مالزی و عربستان گفت و گو داشتم و معتقدم حرکت همسوی کشورهای اسلامی می تواند به حل مساله کمک کند.
چاوش اوغلو گفت: قرار است هفته آینده جواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به ترکیه سفر کند که فرصتی است برای گفت و گوی فرایند روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای.
او با تاکید بر اینکه در فرایند حل مساله سوریه نباید ایران و سوریه فرافکنی شود، گفت: در مورد داعش هیچ کشوری دیدگاه متفاوتی ندارد ولی در مساله راه حل سیاسی در سوریه نیز وجود ایران و روسیه حایز اهمیت است.


۹۴/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">