ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته می شود

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ق.ظ
ترکیه آنلاین: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز گفت: براساس اظهار نظر طرف ترک، ایراد خط لوله تا سه روز آینده مرتفع می شود.


به گزارش ایرنا، یدالله بایبوردی در خصوص آخرین وضیت ترمیم خط لوله صادرات گاز به ترکیه، اظهار داشت: منطقه هشت عملیات انتقال گاز آمادگی لازم برای همکاری در رفع ایراد خط لوله صادرات گاز به ترکیه را دارد و براساس اظهار نظر طرف ترک، ایراد خط لوله تا سه روز آینده مرتفع می شود.

وی افزود: این منطقه عملیاتی پیش از این نیز برای همکاری با شرکت بوتاش در زمینه تعمیرات و رفع ایراد از خطوط صادرات گاز به ترکیه در خاک این کشور همکاری داشته است.

بایبوردی اضافه کرد: با توجه به ایجاد مشکل در خط لوله صادرات گاز به ترکیه این منطقه، آمادگی خود برای همکاری با این شرکت را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: دریافت گاز ترکیه از ایران به دلیل ایجاد مشکل در خط لوله ٤٠ اینچ صادراتی (در کیلومتر ٢٠ خط لوله صادرات گاز) حدفاصل شهر دوبیاضیت و پاسگاه گلبلاغ در خاک ترکیه متوقف شده است.

به گفته مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، صادرات گاز به ترکیه پس از رفع ایراد و اعلام از سوی بوتاش ترکیه از سرگرفته می شود.

وقوع انفجار در خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در شب گذشته باعث توقف صادرات گاز شده است. خط لوله گاز ایران به این کشور در کیلومتر 23 جاده ترانزیتی ایران – ترکیه در نزدیکی شهر بایزید مورد حمله تروریستی قرار گرفت و آسیب دید.

ایران از این خط لوله سالانه 10 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر می کند. ایران بعد از روسیه دومین تامین کننده بزرگ گاز ترکیه است.

۹۴/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">