ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در خصوص عاملان حمله انفجاری امروز در شهر مرزی سوروچ با سوریه را که موجب مرگ 30 تن از شهروندان و زخمی شدن 104 تن دیگر شد، گفت : یافته های اولیه داعش را نشان می دهد.



به گزارش ایرنا، وی با محکومیت این حمله انتحاری گفت : 31 نفر ازمصدومین سرپایی مداوا شده و43 نفر بستری، 10 نفر در حال عمل جراحی و وضعیت 9 نفر نیز وخیم می باشد.

داود اوغلو که سخنان وی بطور زنده از شبکه های خبری ترکیه منتشر می شد، افزود: بلافاصله به دنبال انفجار سه نفر از وزرای خود را به منطقه اعزام کرده است و تحقیقات ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه شکل وقوع انفجار، آشکارا یک حمله تروریستی را نشان می دهد، گفت : در این حمله هدف ترکیه و ثبات، امنیت، آرامش و دمکراسی ترکیه بوده است.

نخست وزیر ترکیه با تاکید براینکه ترکیه با هر نوع فعالیت تروریستی مخالف است، مردم ترکیه را به حفظ آرامش دعوت کرد ورهبران احزاب سیاسی ترکیه را برای صدور یک بیانیه مشترک علیه تروریسم فرا خواند.

داوداوغلو، رسانه های ترکیه را به حرکت مسوولانه دعوت کرد وگفت : نباید رسانه ها دست به انتشار اخباری بزنند که مردم را به وحشت بیاندازد.

نخست وزیر ترکیه گفت: داعش نه فقط علیه مردم سوریه، سازمان تروریستی تهدید کننده ترکیه نیز است. تدابیر لازم علیه آن اتخاذ خواهد شد.

او گفت: به کسانی که ترکیه را متهم به حمایت از داعش می کنند می گوید که ترکیه اولین کشوری است که داعش را یک سازمان تروریستی اعلام کرده است.

مقارن ظهر امروز انفجار مهیبی در مرکز فرهنگی شهر سوروچ رخ داد. حدود 300 تن از فعالان مدنی عضو انجمن جوانان سوسیالیست برای کمک رسانی به مردم کوبانی در این مرکز تجمع کرده بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">