ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: پلیس ترکیه به سوی تظاهرکنندگانی که در استانبول، دولت این کشور را مسؤول عملیات انتحاری گروه حکومت اسلامی(داعش) می خواندند، گاز اشک آور شلیک کرد.




رویترز به نقل از یک شاهد عینی این ماجرا افزود: پس از انفجار انتحاری در شهر مرزی عمدتاً کُردنشین سوروچ که دستکم 30 کشته برجای گذاشت، صدها نفر در میدان تقسیم استانبول تجمع کردند.

برخی تظاهرکنندگان در میدان تقسیم استانبول علیه «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه و حزب حاکم وی شعار «مرگ بر گروه حکومت اسلامی، همکار اردوغان و حزب عدالت اسلامی» سر دادند.

به گفته این شاهد عینی، تظاهرات در میدان تقسیم استانبول آرام بود و تنها برخی معترضان به سوی پلیس بطری پرتاب کردند.

بر اساس این گزارش، کُردهای ترکیه از آنچه آنها به عنوان قصور آنکارا در انجام اقدامات بیشتر برای توقف گروه حکومت اسلامی یاد می کنند، به خشم آمده اند.

حزب کارگران کردستان ترکیه کمی پیش تر با اعلام این مطلب که آنکارا از گروه حکومت اسلامی در برابر کردهای سوریه حمایت می کند، اعلام کرد که دولت آنکارا را مسؤول حمله انتحاری امروز در سوروچ می داند.


Suruç saldırısı Taksim'de protesto edildi




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">