ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نمازگزاران استانبول روز جمعه در تظاهرات روزجهانی قدس ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، پرچم های رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را به آتش کشیدند.


به گزارش ایرنا، در این مراسم که به دعوت مجمع آزادی قدس ترکیه و با مشارکت ده ها سازمان غیر دولتی برگزار شد، حامیان فلسطین پس از اقامه نماز جمعه در مسجد فاتح به سوی میدان ساراچ خانه راه پیمایی کردند.

معترضان به اشغالگران قدس و غاصبان سرزمین فلسطین، علیه امپریالیسم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس شعار داده و تکبیر گویان حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.

«محمد شاهین» سخنگوی مجمع آزادی قدس در پایان این راه پیمایی با قرائت بیانیه ای مسلمانان جهان را به تلاش برای آزادی قدس از چنگ رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

وی گفت: در شرایطی که استکبار برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام به هر توطئه ای دست می زند، مسلمانان جهان باید با نشان دادن هویت اسلامی خود مانند یک مشت و یک پتک بر سر رژیم صهیونیستی فرود آیند.

وی با بیان اینکه قدس ارزش مشترک همه مسلمانان جهان است، افزود: به استکبار جهانی که مشغول توطئه برای تفرقه میان مسلمانان است، هشدار می دهیم که امت اسلامی با وحدت خود آلت دست توطئه قدرت های جهانی نخواهد شد و توطئه های مستکبران را خنثی خواهد کرد.

در پایان این تظاهرات پرچم های رژیم صهیونیستی ، آمریکا و انگلیس به آتش کشیده شد.

همزمان با این راه پیمایی مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در شهرهای آنکارا ، بورسا ، ساکاریا ، اسکندرون ، وان و شانلی عرفا نیز برگزار شد.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «روز جهانی قدس » نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا هر سال مسلمانان سراسر جهان انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ابراز و از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز و اشغالگری این رژیم حمایت کنند.























۹۴/۰۴/۲۰

نظرات  (۱)

برخی از افراد جامعه ما عقیده دارن که روز قدس یک رویداد سیاسی هست.
نظر این افراد محترمه ولی به نظرم روز قدس یک روز انسانیه.
ثابت میکنه که هنوز در جهان مدرن ما انسانیت و دفاع از آزادی حقیقی و حقوق مظلوم هگوجود داره و افراد زیادی از هر آیین و مسلکی سعی میکنند که حقایق رو نه تنها در مورد فلسطین و اسراییل بلکه در مورد هر بی عدالتی روشن کنند.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">