نقص فنی هواپیمای تهران ـ استانبول روی باند فرودگاه
سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۰ ب.ظ
عقربهها ساعت 6:05 صبح دوشنبه 15 تیرماه را نشان میداد هنوز چند ثانیهای از خوشامدگویی خلبان پرواز تهران-استانبول شرکت هواپیمایی زاگرس نگذشته بود که در هنگام تیکآف و در حالی که چرخهای هواپیما روی باند فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) بود صدایی همه مسافران را به وحشت انداخت و هواپیما پس از تکانههای شدید در بین فریادهای مسافران در گوشهای از باند توقف کرد.
ترس به چهره همه مسافران خیمه زده بود و همه از اینکه نمیدانستند پیش از اوجگیری هواپیما چنین اتفاقی افتاده است باید خوشحال باشند یا ناراحت از تأخیر پروازشان به استانبول که 5 ساعتی آنها را در فرودگاه امام زمینگیر کرده بود، گلایه داشتند. هنوز صدای همهمه تمام نشده بود که کاپیتان با ابراز پوزش از مسافران به دلیل نقص فنی ادامه پرواز را غیرممکن اعلام کرد.
مسافران پرواز شماره ZV4159 خطوط هوایی زاگرس که از خشم و ترس آرام و قرار نداشتند از هواپیما پیاده شده و با وجود هشدارهای کارکنان فرودگاه امام خمینی(ره) روی باند معترضانه ایستادند. این اعتراض تا ساعت 10 صبح دیروز – 15 تیرماه- ادامه داشت اما گرمای هوا مسافران خشمگین را مجبور به ترک باند و بازگشت به سالن ترانزیت کرد.
در انتظار پاسخگویی
پرواز شماره ZV4159 تهران-استانبول قرار بود با 160 مسافر ساعت یک و 15 دقیقه بامداد دیروز به پرواز درآید اما نقص فنی هواپیما این پرواز را ساعتها به تأخیر انداخت.یکی از مسافران درباره این حادثه گفت: تأخیر این پرواز برای بسیاری از ما تبعات سنگینی داشت اما مشکل اینجاست که اگر این نقص در آسمان پیش میآمد چه کسی پاسخگوی مسافران و خانوادههایشان بود.ب
ا وجودی که مسافران سرگردان بیش از نیم روز میهمان فرودگاه امام خمینی(ره) بودند اما همچنان هیچکس پاسخگوی آنها نبود و تنها چیزی که میدانستند اینکه قرار است پرواز تبریز در مهرآباد مسافرانش را پیاده کند و سپس به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) برای سوارکردن آنها رهسپار شود که همین انتظار و بیخبری نیز نگرانی بیشتری برای آنها ایجاد کرده بود.
در این رابطه در حالی که همه سعی در تکذیب این حادثه داشتند سخنگوی روابط عمومی هواپیمایی زاگرس گفت: تأخیر پروازها امری طبیعی است و در این مورد چون هواپیما نقص فنی داشت – عمل نکردن هیدرولیک- و امکان پرواز آن نبود تکنیسینها ساعتها روی آن کار کرده و سرانجام با رفع این نقص مسافران پرواز ZV4159 به سمت استانبول پرواز کردند.
منبع : وبسایت صبحانه آنلاین
ترس به چهره همه مسافران خیمه زده بود و همه از اینکه نمیدانستند پیش از اوجگیری هواپیما چنین اتفاقی افتاده است باید خوشحال باشند یا ناراحت از تأخیر پروازشان به استانبول که 5 ساعتی آنها را در فرودگاه امام زمینگیر کرده بود، گلایه داشتند. هنوز صدای همهمه تمام نشده بود که کاپیتان با ابراز پوزش از مسافران به دلیل نقص فنی ادامه پرواز را غیرممکن اعلام کرد.
مسافران پرواز شماره ZV4159 خطوط هوایی زاگرس که از خشم و ترس آرام و قرار نداشتند از هواپیما پیاده شده و با وجود هشدارهای کارکنان فرودگاه امام خمینی(ره) روی باند معترضانه ایستادند. این اعتراض تا ساعت 10 صبح دیروز – 15 تیرماه- ادامه داشت اما گرمای هوا مسافران خشمگین را مجبور به ترک باند و بازگشت به سالن ترانزیت کرد.
در انتظار پاسخگویی
پرواز شماره ZV4159 تهران-استانبول قرار بود با 160 مسافر ساعت یک و 15 دقیقه بامداد دیروز به پرواز درآید اما نقص فنی هواپیما این پرواز را ساعتها به تأخیر انداخت.یکی از مسافران درباره این حادثه گفت: تأخیر این پرواز برای بسیاری از ما تبعات سنگینی داشت اما مشکل اینجاست که اگر این نقص در آسمان پیش میآمد چه کسی پاسخگوی مسافران و خانوادههایشان بود.ب
ا وجودی که مسافران سرگردان بیش از نیم روز میهمان فرودگاه امام خمینی(ره) بودند اما همچنان هیچکس پاسخگوی آنها نبود و تنها چیزی که میدانستند اینکه قرار است پرواز تبریز در مهرآباد مسافرانش را پیاده کند و سپس به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) برای سوارکردن آنها رهسپار شود که همین انتظار و بیخبری نیز نگرانی بیشتری برای آنها ایجاد کرده بود.
در این رابطه در حالی که همه سعی در تکذیب این حادثه داشتند سخنگوی روابط عمومی هواپیمایی زاگرس گفت: تأخیر پروازها امری طبیعی است و در این مورد چون هواپیما نقص فنی داشت – عمل نکردن هیدرولیک- و امکان پرواز آن نبود تکنیسینها ساعتها روی آن کار کرده و سرانجام با رفع این نقص مسافران پرواز ZV4159 به سمت استانبول پرواز کردند.
منبع : وبسایت صبحانه آنلاین
۹۴/۰۴/۱۶