ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: در یک سانحه رانندگی در غرب ترکیه دست کم 15 کارگر فصلی فعال در بخش کشاورزی جان خود را از دست دادند. این سانحه یک بار دیگر مساله بی توجهی به نکات ایمنی را در این کشور مطرح کرده است.


به گزارش ایرنا، روز دوشنبه در محدوده استان مانیسا در غرب ترکیه، بر اثر برخورد یک دستگاه کامیونت با کامیون حامل شیر دست کم 15 تن از کارگران موسمی فعال در بخش کشاورزی در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه /تی آر تی/ خبر داد، این کامیونت که حامل چندین کارگر بود به علت نامعلومی از مسیر خود منحرف شده و با کامیون جمع آوری شیر از گاوداری ها به طور مستقیم برخورد می کند.

به دنبال این سانحه، رسانه های ترکیه موضوع عدم رعایت نکات ایمنی در کار و مشکل کارگران فصلی در بخش کشاورزی را که در شرایط بسیار نامطلوب به کار گرفته می شوند، مطرح کرده اند.

گزارش های موجود حاکی از آن هستند که در شش ماه نخست سالجاری میلادی 227 کارگر فصلی بخش کشاورزی در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

کارگران فصلی عموما با کامیون و کامیونت به محل کار منتقل می شوند که در این حالت از نظر سوانح رانندگی بسیار آسیب پذیر هستند.

بر اساس گزارش مجمع کار و ایمنی کارگران ترکیه که با همایش تشکل های کارگری و کارمندی بخش های خصوصی و دولتی شکل گرفته است، در نیمه نخست سالجاری در مجموع 794 کارگر در نقاط مختلف ترکیه در سوانح کاری جان خود را از دست داده اند که 168 کارگر فصلی شاغل در امور جنگلی و 227 کارگر فصلی در بخش کشاورزی در حین جابه جایی در جاده ها کشته شده اند.

شمار مرگ و میر و تلفات انسانی در سوانح رانندگی ترکیه به رغم اتخاذ تدابیر جدی و بهینه سازی و توسیع بیش از 18 هزار کیلومتر از جاده های این کشور همچنان ارقام قابل توجهی را تشکیل می دهد.

در ترکیه به طور میانگین هر روز 9 نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

تحقیقات موسسه آمار دولتی ترکیه نشان می دهد، در دوره 2015 -1970 میلادی 234 هزار و 812 نفر در سوانح رانندگی در این کشور جان باخته و نزدیک به چهار میلیون و 800هزار نفر نیز زخمی شده اند.















۹۴/۰۴/۱۶

نظرات  (۱)

در انگلیس تعداد ماشین ها سه برابر ایران هست اما تعداد تصادفات 32 برابر کمتر هست، 
ایران سالی 22000 کشته و 250000 مصدوم به جامعه تحویل میده.
-----------
باید کوچکترین تصادفات تو ترکیه رو جار بزنیم و همه جا بگیم تا ییهو ملت ایران نرن ترکیه و استانداردهای بالای زندگی رو نبینن و مطالبه نکنن، مثل صدا و سیما که فقط خر و الاغ نشون میده 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">