ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وزارت خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه ای از جایگیری خرابه های شهر تاریخی افسس و نیز برجهای قلعه شهر دیاربکر ترکیه در لیست میراث جهانی یونسکو ابراز خرسندی کرد.


به گزارش ایرنا از آنکارا، در اطلاعیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه آمده است، ترکیه در زیر چتر یونسکو به استفاده از قدرت نرم خود در زمینه فرهنگی ادامه خواهد داد.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه ترکیه در سال 2013 با کسب 121 رای در کمیته میراث جهانی یونسکو جای گرفت افزود: در حال حاضر 15 اثر از ترکیه در لیست میراث جهانی جای دارد.

افسوس و یا افسس یکی از شهرهای ایونیا در آناتولی باستان بود که ویرانه های آن به عنوان مرکز گردشگری و باستان شناسی در سه کیلومتری جنوب شهر سلجوق وابسته به استان ازمیر قرار دارد.





جاذبه های گردشگری این شهر، همه ساله جهانگردان بسیاری را به این منطقه جذب می کند. «افسوس» میزبان یکی از هفت کلیسای آسیا در کتاب «مکاشفه یوحنا» در «عهد جدید» بوده است و شاید انجیل یوحنا در این محل به رشته تحریر درآمده باشد.

برخی بر این باورند که «هفت خفتگان افسوس» (در قرآن: أصحاب الکهف)، که مسیحیان و مسلمانان آنها را مقدس می دانند، در این شهر زندگی می کردند و در غاری نزدیک به آن، سالهای بسیار به خواب رفته اند. کشف بسیاری از اسناد مربوط به مسیحیت و مذاهب پیشین، «افسوس» را در زمره مهم ترین بقایای تاریخی قرار داده است.

در افسوس منزلی که گفته می شود مدتی منزل حضرت مریم بود قرار دارد و این مکان یکی از مهمترین اماکن مقدس مسیحیان بشمار می رود و سالانه میزبان صدها هزار مسیحی از اقصی نقاط جهان است.

شهر دیاربکر (آمد) دارای برج و باروی تاریخی استواری است که مربوط به دوره امپراتوری روم شرقی است. نام دیار بکر یا سرزمین بکر از زبان عربی مشتق شده و به عرب های قبیله بکر بن وائل اشاره می کند که در اوایل آمدن اسلام در قرن هفتم میلادی در این منطقه سکنا گزیدند.



این شهر بزرگترین شهر کردنشین ترکیه است.

خرابه های شهر تاریخی افس و نیز برجهای قلعه شهر دیاربکر در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی در شهر بن به اتفاق آراء در لیست میراث جهانی جای گرفت.


۹۴/۰۴/۱۶

نظرات  (۱)

اینم مال یونانی هاست نه شما اصلا این سرزمین مال شما نیست سرزمین اصلی شما صحرای گوبی و مغولستانه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">