ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: صدها شهروند ترک روز گذشته با برپایی تظاهراتی اعتراض آمیز که مجوز آن از سوی وزارت کشور ترکیه صادر شده بود،در شهر آنکارا نسبت به برخورد سرکوبگرانه دولت چین با اقلیت مسلمان اویغور بشدت اعتراض کردند.




گفتنی است این تظاهرات در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در اعتراض به وضعیت نابسامان اقلیت قومی - مذهبی "اویغور" ساکن در بخشهای غربی چین برگزار شده است. دولت چین با وضع قوانین سختگیرانه علیه مسلمانان این کشور اجازه برگزاری مراسم عبادی و مذهبی و استفاده از پوشش اسلامی را نمی دهد.

لازم به ذکر است که از ابتدای بحران تروریستی تکفیری عله مردم و دولت سوریه، اقلیت اویغورهای چین با نظارت و راهبری سازمان اطلاعات ترکیه حضور فعالی در سازمان رزم و تشکیلاتی گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش و القاعده داشته اند.



اویغورها مردم ساکن شمال غرب چین هستند که در ایالت خودگردان سین کیانگیا ترکستان شرقی (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند. مردم اویغور از اقوام ترک و مسلمان اهل سنت هستند. به غیر از استان سین کیانگ چین؛ مطابق آخرین آمارِ مربوط به سال ۲۰۰۹ میلادی، بخشی از اویغورها اینک ساکن کشورقزاقستان[۶] و بخشی کوچکی هم ساکن کشور قرقیزستان هستند.



Uygur Türklerine Yapılan Şiddet Lyon Kentinde Protesto Edildi
۹۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">