ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه روز سه شنبه از نگرانی این کشور درباره گزارش های منتشر شده درخصوص اعمال محدودیت برای مسلمانان « اویغور » در چین خبر داد.


وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد دولت این کشور نگرانی خود را درباره گزارش های منتشر شده مبنی بر منع شدن اقلیت مسلمان اویغور در منطقه « سین کیانگ » در غرب چین از برپایی مراسم دینی و روزه داری در ماه مبارک رمضان به اطلاع مقامات این کشور رسانده است.

برخی از تشکیلات محلی در سین کیانگ در غرب چین محدودیت های زیادی برای مسلمانان اویغور در خصوص روزه داری و برپایی مراسم ماه مبارک رمضان اعمال می کنند.

در این بیانیه آمده است: « ما نگرانی عمیق خود را در خصوص این گزارش ها به سفیر چین در آنکارا اعلام کردیم.»
ماه رمضان به علت افزایش حملاتی که دولت چین گروه های افراطی را به اجرای آن در سه سال گذشته متهم می کند زمان حساسی در منطقه سین کیانگ تلقی می شود. حملاتی که به کشته شدن صدها نفر منجر شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا ، حدود بیست میلیون مسلمان در چین زندگی می کنند و تنها بخشی از آنان اویغور هستند و به زبان ترکی صحبت می کنند و سین کیانگ را وطن و میهن خود می دانند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">