ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: سالانه به طور متوسط 205 نفر در ترکیه قربانی خشونت های خانوادگی می شوند .


به گزارش خبرنگار ایرنا از آنکارا، در جریان خشونتهای خانگی در ترکیه طی پنج سال اخیر ( 2010 تا 2014 میلادی ) یک هزار و 21 نفر جان خود را از دست داده اند. این قربانیان شامل 592 زن، 403 مرد و 89 کودک بودند.

معضل اعمال خشونت در خانواده به خصوص در مورد زنان یک معضل قدیمی در جامعه ترکیه است که با وجود تبلیغات گسترده دولتی و نهادهای مدنی، این مشکل همچنان ادامه دارد.

معضل قتلهای ناموسی و خشونت علیه زنان در خانواده ها ، دولت ترکیه را مجبور به اتخاذ تدابیر جدی در این زمینه کرده و قوانین ترکیه در سالهای اخیر تغییر یافته و مجازاتهای شدیدی برای عاملین قتلهای ناموسی و خشونت علیه زنان درنظر گرفته شده ولی بدلیل عدم تغییر بافت فرهنگی در این زمینه ،امکان حل این معضلات میسر نشده است.

به موازات تشدید مجازاتها ، بهره گیری از پلیس محافظ برای افرادی که مخاطره جانی برای آنان وجود دارد، دور سازی از محیط خانه ، در مورد مردانی که علیه اعضای خانواده خود اعمال خشونت می کنند، از راههای مبارزه با خشونت های خانگی در ترکیه است .

علاوه بر این راهکارها ، دولت در برخی موارد با تغییر هویت افرادی که احتمال خشونت در مورد آنها جدی است و دور کردن آنان از محل اقامت قبلی سعی در کاهش خشونت دارد .

مجلس ملی ترکیه نیز برای بررسی معضل خشونت خانگی اقدام تشکیل کمیسیون تحقیق کرده که نتیجه تحقیقات مجلس در اختیار رسانه ها و افکار عمومی ترکیه قرار می گیرد.

براساس گزارش کمیسیون تحقیق مجلس ملی ترکیه که در 81 استان این کشور انجام شده است، در سالهای 2010 تا 2014 میلادی ، در مجموع 413 هزار و 181 مورد خشونت خانگی رخ داده است که از این رویداد ها بیش از 509 هزار نفر تاثیر پذیرفته اند.

از موارد اعمال خشونت 384 هزار و 289 مورد خشونت علیه زنان ، 78 هزار و 570 مورد علیه مردان و 60 هزار و 213 مورد علیه کودکان رخ داده است.

۹۴/۰۳/۳۱

نظرات  (۲)

ممنون بابت اطلاع رسانی تان که دانستیم شمار قربانیان خشونت های خانوادگی در ایران 73 برابر ترکیه است.
پس برو ترکیه تا یهو کشته نشی ,بدبخت

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">