ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  ایران با صادرات ۴.۳۷ میلیارد مترمکعبی گاز به ترکیه در سال میلادی گذشته پس از روسیه به عنوان دومین تامین کننده گاز مورد نیاز این کشور شناخته شد.


به گزارش روزنامه صباح،‌ واردات گاز ترکیه در سال میلادی گذشته ۸٫۸۲ درصد افزایش یافت و به ۴۹٫۲ میلیارد مترمکعب رسید.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نهاد نظارت بر بازار انرژی ترکیه، روسیه بزرگترین صادرکننده گاز به ترکیه در سال ۲۰۱۴ بوده به طوری که در این سال ۵۴٫۷ درصد کل نیاز گازی ترکیه برابر با ۲۶٫۹ میلیارد مترمکعب را تامین کرده است.

ایران در جایگاه دوم از این نظر قرار داشته و ۸٫۹ درصد کل واردات گاز ترکیه برابر با ۴٫۳۷ میلیارد مترمکعب را به خود اختصاص داده است.

جمهوری آذربایجان نیز با صادرات ۲٫۹۵ میلیارد مترمکعبی گاز به ترکیه که معادل ۶ درصد کل واردات گاز این کشور بوده سومین صادرکننده بزرگ گاز به ترکیه شناخته شده است.

بخشی از گاز وارداتی ترکیه در قالب ال ان جی بوده است. این کشور در سال ۲۰۱۴ برابر با ۷٫۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع وارد کرده است. این رقم معادل ۱۴٫۷۸ درصد کل واردات گاز ترکیه در این سال بوده است. الجزایر و نیجریه صادرکنندگان عمده ال ان جی به ترکیه بوده اند.

ترکیه در سال میلادی گذشته همچنین ۴۷۹ میلیون مترمکعب گاز در داخل کشور تولید کرده که این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش ۱۰٫۸ درصدی داشته است.


۹۴/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">