ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اردوغان: اگر تا 45 روز دیگر دولت انتخاب نشود . . .

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ
رییس جمهوری ترکیه گفت: اگر حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب اپوزیسیون در تشکیل دولت جدید در ضرب الاجل 45 روزه به توافق نرسند انتخابات زودهنگام به ناچار برگزار می‌شود.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در یادداشتی برای روزنامه ملیت نوشت که قصد دارد حکمی را برای تشکیل دولت جدید ابتدا به حزب حاکم بدهد که 41 درصد آراء را در انتخابات پارلمان هفتم ژوین به دست آورده است.

وی به خبرنگاران پس از بازگشت از جمهوری آذربایجان گفت: بگذارید بگویم که حزب حاکم به خاطر آنکه نتوانست اکثریت قطعی آراء انتخابات هفتم ژوین را به دست آورد نمی‌تواند خودش تشکیل دولت دهد و ما باید با حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه این کار را انجام دهیم و براساس محدودیت قانون اساسی که 45 روز است این دولت جدید باید شکل گیرد. در غیر این صورت انتخابات زود هنگام به ناچار برگزار خواهد شد.

پس از آنکه پارلمان جدید ترکیه اواخر ماه جاری میلادی سوگند یاد می‌کند انتظار می‌رود اردوغان به صورت رسمی حزب حاکم عدالت و توسعه را مامور تشکیل دولت جدید کند و اگر برای این کار ظرف 45 روز موفق نشود اختیار این را دارد که انتخابات جدیدی را درخواست کند.

رییس جمهوری ترکیه ادامه داد: نمی‌توان به کشوری بدون دولت فکر کرد باید دولتی تشکیل شود که براساس آن سرمایه‌گذاری‌ها و روابط بین الملل برقرار شود. بنابراین تشکیل دولت باید هرچه سریعتر صورت گیرد.

وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد با رهبران چهار حزب سیاسی که وارد پارلمان ترکیه شده‌اند هرچه سریعتر دیدار داشته باشد.

اردوغان افزود: من آنها را جداگانه دعوت می‌کنم و عقاید آنها را درباره روند تشکیل دولت جدید گوش می‌دهم. این امر ممکن است پیش از ادای سوگند قانونگذاران جدید در پارلمان صورت گیرد. من با رهبران این چهار حزب طی چند روز آتی دیدار خواهد کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">